19 Ağustos 2011 Cuma

Bir kaç güzel kitap örneği ..

Bugün ben yeni bir kitaba başlarken, sizlerle de eski okuduğum ama bundan sonra kütüphanemin demirbaşları olacak bir kaç kitabı sizlerle paylaşmak istedim.( bu arada yeni başladığım kitap Elif Şafak'ın Aşk'ı, hiç ilgimi çekmedi şimdiye kadar ama annem içime merak saldı ve bugün itibariyle ben de Aşk okuyucularından biri olma adımını atmış bulunuyorum. )
Daha önce de söylediğim gibi, ben bir roman severim. Özellikle de gerçekten alınmış hikayeler, ya da dönemin gerçekliklerini yansıtan kurguları okumak beni daha çok baştan çıkarır. Kitabı bu sayede büyük bir keyifle okurum. İşte yine tarih ve gerçeklik, dram kokan 3 ayrı kitap...Kaçınız okudu, kaçınız okumadı bilmiyorum ama okumayanınız varsa mutlaka okumalı. Kitap okumayı sevmeyene okumayı sevdirir bu kitaplar :P Çok mu reklam başlığı gibi oldu ? :P


Uçurtma avcısı ve Bin muhteşem güneş... Aynı yazarın kaleminden çıkmış iki ayrı, muhteşem eser. O dönemim Afganistan'ını, Sovyetler'in işgalini, çekilen acılar, savaş, insanların hali, kadınların yaşadıkları, hepsi bu iki kitap da anlatılmış. İlk okuduğum uçurtma avcısıydı. Dolmuşta giderken bile okurdum. Bu iki kitap arasında seçim yapamadım hiç bir zaman. İkiside birbirinden duygulu, sürükleyici.. Ancak ilk kitapta olay daha çok bir erkek çocuğunun etrafında kurgulanırken, ikinci kitapta kahramanlarımız kadınlar..
Uçurtma avcısının filminide yaptılar. Asla tavsiye etmem. Hele ki ben filmi izleyeyim kitabı okumayayım şimdilik diyen varsa, büyük hata derim. O film insanı kitaptan soğutur..


  Ah Leyla ahhh... Yakın tarihimizde, Balkanlarda yaşanan savaşı, acıları tüm açıklığıyla anlatıyor bu kitap. Konusu, Sırplar tarafından esir alınan Bosnalı küçük kızın yaşadıkları, tecavüze uğrayışı, diğer kadınlarla birlikte genelevlere satılışı ve işkence görmeleri, o dönemde Bosnalıların yaşadığı açlık,sefalet, zulüm... Tam bir dram ve tarih kitabı. Çoğu zaman okurken ağlamaklı olduğum bu kitap da tavsiye listesinde ...


9 yorum :

  1. Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş; muhteşemler. Ben de çok severim ikisini. Leyla'yı okumadım, aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Uçurtma Avcısı hakkında yazdıklarını okurken bu posta ''Leyla'yı da mutlaka oku'' diye yorum gircem diye geçiriyodum içimden. :)

    YanıtlaSil
  3. Sevdacım, uçurtma avcısının ve bin muhteşem güneşim bende bıraktığı etki daha başka ama Leyla da göz ardı edlmemesi gereken bir kitap :)
    Justuntitled, anladığım kadarıyla okumayı çok seven birisin :) o yüzden leylayı da arşive ekle :)

    YanıtlaSil
  4. Leyla'yı okudum zaten:) Senin Uçurtma Avcısı'nı okuyup sevdigini görünce sana Leyla'yı önerecektim ama onu da okumuşsun :)

    YanıtlaSil
  5. Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş'in tanıtımını blogta yapmıştım,ama Leyla'yıda okudum ve çok güzel bir kitap gerçekten :)
    http://lillarelli.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Uçurtma Avcısı'nı ve Bin Muhteşem Güneş'i okudum gerçekten çok etkilendim hem anlatımından hem de olaylardan. Filmini de izledim Uçurtma Avcısı'nın ama kitaptaki tadı alamadım.

    YanıtlaSil
  7. Bu ucurtMa avcısı benı hiçmi Hiç suruklemEdi cAnıM 2.sayfasından sonra bıraKıp attım bı koseye kıtaBı bana elımden bırakmıcam kıtablaR gerekıyoR zor bırıyım snırım :DD

    YanıtlaSil
  8. Leyla..
    Bu kitabı çok duygulanarak okudum ve kurgu değil gerçek hayat hikayesi olması beni daha da üzdü..
    Kaç gece rüyalarıma girdi :(

    Uçurtma avcısını okudum fakat filmini izlemedim, filmin kötü olduğunu duymuştum o yüzden hikaye benim kafamda canlandırdığım gibi kalsın istedim..

    Bin muhteşem güneş kitaplığımda duruyor inşallah en kısa zamanda başlarım ona da.

    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uçurtma avcısının filmini izledim. Gerçekten kötü. Tavsiye etmem. Bence de bırak hikaye kafandaki gibi kalsın :)

      Bin muhteşem güneşe öncelik vermelisin. Uçurtma avcısını sevdiysen bin muhteşem güneşi de seversin:)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?