10 Ağustos 2011 Çarşamba

Uzaklarda bir yerlerde...

Kitabı daha az önce bitirdim ve sizlerle hemen paylaşmak istedim. Roman okumayı çok seviyorum. Özelliklede içinde gerçek hayattan birşeyler barındıran romanları daha bir çok seviyorum. Bu kitapta artık o çok sevdiğim kitaplarımın arasında yer aldı.


Uzaklarda bir yerlerde, Koreli bir kızın eğitim görme arzusu ile resim gelini olarak Hawai'ye kaçışını ve oradaki çoğu zaman kederli, acılı, zor olan hayatını anlatıyor. 
Kitabın 1. Dünya Savaşı zamanlarına, Kore'nin Japonya işgali altında olduğu yıllara dayanması kitaba hareket ve tarih katmış. Ayrıca eski Kore gelenekleri hakkında da bilgilendirici bir kitap. Okuduğumda şaşırığımı itiraf etmeliyim. Kore eski kültürünün bu denli kadını küçümseyen bir tarafı olduğunu bilmiyordum. Hoş, onlar o zamanlarda kalmış ancak ülkemizde hala o tarz tutumlarım bulunduğunu görmek üzücü...
Kısacası güzel bir kitap, farklı kültürlere ilgi duyan, roman severler için ideal :)

2 yorum :

  1. Kitabı merak ettim.Not almalıyım ama elimdekiler bitmeden kitap almayacağım.

    Ada'lıymışsın ben de Söke'liyim belki bilmeden karşılaştık ha :)

    YanıtlaSil
  2. AA babam sökelidir benim de :) bloğunu zevkle okuyorum walla. çok eğlenceli. Elindeki kitaplarda bittikten sonra denk gelirse hyecanla okunabilecek bir kitap:))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?