26 Eylül 2011 Pazartesi

Ağrılı günlerimizin en yakın dostlarından birine dikkat!

Sevgili Günlük ün blogunda dün gördüğüm ve hatta yorum yazdığım bu "majezik" konusu hakkında bende bir  post hazırlamaya karar verdim. Bir çoğumuzun belkide özel günlerimizde en büyük dostudur majezik. Benim de, yaklaşık olarak 2-3 yıllık bir dostluğum vardı kendisiyle, taa ki hakkında biz bayanları büyük ölçüde ilgilendiren can sıkıcı bir şey duyana kadar.
Üniversiteye başladığım ilk yıl, şiddetli bir ağrı başlayınca bende, arkadaşımında bu ilacı vermesiyle, başlamış oldum majezik kullanmaya ; çünkü bu ilaca vücut alıştıktan sonra kolay kolay diğer ağrı kesiciler etki etmemeye başlıyor. Bunda öncesinde Buscopan kullanırdım, şimdi ise onun hiç bir etkisi yok üzerimde.
Bu ilaç hakkında ki ilk kötü yorumu, ağrıdan o gün okulda kıvranan fakat ısrarla uzattığım ilacı almayan arkadaşımdan duydum. " ben o ilacı içmem, bana kalırsa sende içme. Duymadın mı Avrupa da bile bir çok ülke yasaklamış, rahimde tümsek, yani kısırlığa sebep oluyormuş". Çok önemsemedim kullanmaya devam ettim. Çünkü ağrılarımı ondan başkası geçiremiyordu. Daha sonra aynı yorumu, farklı farklı kişilerden duymaya başlayınca, ki en çok önemsediğim ise ebelik okuyan arkadaşımın bunu söylemesi oldu. Hocalarının söylediğinden bahsetti. Bunun üstüne dr bile gittim. İşin aslını öğrenmek için, ki eğer öyle bir durum varsa bana başka bir ilaç yazmasını isteyecektim. Gayet umursamaz bir tavırla " bişi olmaz bişi olmaz, herkes kullanıyor bunu, kullanmaya devam et, al bak bi de bitkisel bişi daha yazayım sana, bunu da kullan". Bunun üzerine o ilacı kullanmayı tamamen bıraktım!


O ilacı bıraktıktan sonra, size bahsettiğim, ebelik okuyan arkadaşımın hocaları bu ilacı tavsiye etmiş, bende bu ilacı kullanıyorum. Ağrı ile savaşma konusunda majezik ile eş değer. Ben hiç bir yan etkisini görmedim. Ancak babam boyun ağrısı için kullandığında, ertesi günde sürecek olan mide ağrısı olarak ona geri döndü. :S
Tabii ki ilaç konusu ciddi bir konu. Sadece ağrı kesici deyip geçmemek gerekiyor. Mutlaka doktorlar ile de görüşmek gerek. Ben sadece aldığım bir duyumu sizlerle paylaşmak istedim. Araştımaya ve yoruma açık bir konu bu. Sizde araştırıp, bir duyum aldığınızda benimle paylaşabilirsiniz. 

Sevgiler xoxo
Sağlıklı günler :)

8 yorum :

  1. Çok iyi düşünmüşsün bu postu:) Hem herkes duyar, hem de ilgili bölümlerden mezun olan ve bilgisi olan kişiler bizi de bilgilendirir.

    YanıtlaSil
  2. canım ben de majezık kullandım kısa bır sure. Dogurganlık uzerındekı etkısını bılemeyecegım
    ama mıde ıcın son derece zararlı bır ılac. Hele kı halıhazırda mıde sorunları yasıyorsan.
    Su an doktor(kadın hastalıkları ve dogum uzmanı) tavsıyesıyle diclomec kullanıyorum. Cok etkılı.
    Sadece 1 tane ıcıyorum,ıkıncısıne gerek bıle kalmıyor.

    YanıtlaSil
  3. Diclomec i daha önce duymamıştım. Arveles ile şimdilik iyi gidiyoruz ya bakalım. Tavsiye için sağol yine de cnm :)

    YanıtlaSil
  4. Apranax kullanıyorum ben de belli bir sıklıkla hem de =/ O da baya ağır bir ilaç, mideyi mahvediyor ama umarım başka zararları yoktur.

    YanıtlaSil
  5. aybencim hemen bırak apranax kullanmayı. onun zararı faydasından çok çok fazla. majezik de keza. ama diclomec ile su ana kadar hiç sorun yaşamadım.bir de doktor tavsiyesi olunca hiç çekinmeden kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bende malum dönemlerde majezik kullandım uzun bir süre ama böyle bir etkisinin olduğunu dumamıştım hiç :( umarım zararı olmamıştır bana ... Belli bir süre sonra vücudum alıştı galiba ve ağrılarımı kesmemeye başladı bende o zamandan beri arveles kullanıyorum. Üstüne başka bişey tanımam arvelesin çünkü onun kadar etkili olmadı hiçbir ağrı kesici ... Teşekkürler bu faydalı bilgi için :)

    YanıtlaSil
  7. Sevdalinka, cnm öyle bir etkisi olmadığını umuyorum çünkü bnde çok uzun süre kullandım ama söylenenleride kulak ardı edemedim. sizlerle birşeylr paylaşıyor olmak ayrıca keyif verici :)

    YanıtlaSil
  8. bu yazının üstünden bayağı bir zaman geçmiş ama gamze haklı benim mide problemim vardı -fazla asit sanırım 2 ay ilaç tedavisi gördüm geçti ama doktorum majezik yerine başka bir ilaç adı verdi, f harfiyle başlıyan bişeydi.. yine de ısrarla majezikten vazgeçmedim :D

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?