29 Eylül 2011 Perşembe

Facebook ta gördüğüm bir payşalım! Dikkate almalımıyız? Bence Alalım..

Geçen günlerde bir kaç ağrı kesici hakkında bir post hazırlamıştım. Az önce ise facebook ta bir paylaşım okudum dikkatimi çekti. Sizinle paylaşmayı uygun görüyorum. Buyrun bir göz atın.

Hepimizin başına gelebilecek acı bir olay APRANAX isimli ilaç ile ilgili... Vatandaşın biri, hafta sonu arkadaşının evine gidiyor. Çok başı ağrıdığından arkadaşı ona bir Apranax veriyor. Vatandaş yutmadan önce ilacı ağzında çiğniyor, bir kaç dk. sonra şuurunu kaybediyor. Çevresindekileri tanımamaya başlıyor. Apar topar hastaneye kaldırıyorlar ve orada
anlaşılıyor ki; sebep beyin kanaması. Nedeni ise, doktorların açıklamalarına göre; ağrı kesicilerin özellikle Apranax ve türevlerinin çiğnenmesi ya da ağızda bekletilmesi apranax,aprol, aprowell, naprosyn, napradol, kapnax, apraljin, aleve, synax, oprax (kisaca etken maddesi naproksen sodyum olanlar) çiğnenince; etken madde beyne çok
hızlı nüfuz ediyor ve ölümcül Sonuçlara yol açabiliyormuş. Aman dikkat...

Ayrıca ramazan bayramında majezik adlı ilacı sıcak suda eritip içen bir öğrt o akşam hayatını kaybetti LÜTFEN
DİKKATTTTTTT..........

1 yorum :

  1. Bu apranax olayını duymuştum bende daha önce. Ağrı kesici içmeye korkar oldum valla :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?