10 Eylül 2011 Cumartesi

Rutin ağız temizliği ve doğru fırçalama yöntemi

Küçükken, çene darlığım yüzünden diş teli tedavisi görmüştüm. O nedenle ki ağız sağlığı benim için önem taşır. Dişlerimi bir şekilde kaybetmekten de çok çok korkarım. Hatta bazen rüyalarımda dişlerimin döküldüğünü görürüm, ürkütücüdür.. :S Ama aslında bu kadar önemserken, dişlerimi aylar önce doğru şekilde fırçalamadığımı fark ettim, hatta ve hatta dün maalesef ki ilk dolgumu yaptırdım :S Bende, şayet bilmeyen varsa, ya da eksik bilen varsa diye sade ve öz bir post hazırlamayı düşündüm. Doğru fırçalama ve fırçalama sonrası ile ilgili...Aslında kendi ağız bakımı rutinimle ilgili..

Öncelikle dişlerimizi ne şekilde fırçalamamız gerektiğini aşağıdaki video net bir şekilde gösteriyor. Bana da bu video yardımcı oldu.
Diş fırçamın da mümkün olduğunca yumuşak olmasına dikkat etmeye başladım. Önceleri şu beyazlatıcı kısımları olanları tercih ederdim. Ancak onlarda sert oluyor. Şimdilerde ise bulursam yumuşak ya da orta yumuşaklıkta düz, bilindik diş fırçalarını tercih ediyorum.

                        

Artık diş fırçalama sonrasında diş ipi kullanmayı alışkanlık haline getirmeye başladım sayılır. Bana bizzat doktorumun kendisi gösterdi. Düşündüğüm kadar zorlu bir tarafı da yokmuş. Sadece biraz sabır :P  
İpin kullanımına gelince; yaklaşık olarak 15-20 cm uzunluğunda ipi koparıyoruz ve her iki ucu orta parmaklarımıza doluyoruz. daha sonra da işaret parmaklarımız ile aşağıdaki çizimde görüldüğü şekilde tutup, her bir dişimizin arasını, ipi ileri geri hareketlerle yönlendirerek temizliyoruz. 


Diş ipi kullanımının önemini kullanmaya başladıktan sonra fark ettim. Gerçekten de sadece fırçalamak tek başına yeterli değil. 
Ağız gargaralarına gelince, ben de son zamanlarda adını çok duyduğum listerine i tercih ettim. Şimdilik gayet memnunum. Kokusu ve yakıcılığı hariç bir problem yaşamıyorum. Gözlerimi yaşartıyor ama alışılıyor bir şekilde :)
Benim günlük rutin ağız temizliğim bu şekilde. Doğru fırçalama, diş ipi ve gargara. İleride diş kaybetmek istemiyorum :P Gerçi bunları yerine getiriyor ancak düzenli beslenemiyorsanız da diş eti problemleri ve kayıpları baş gösteriyor. 

Ayrıca hoşuma giden bir sayfayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Düzgün bir diş temizliğinin nasıl olması  ve nelere dikkat etmemiz gerektiğini kısaca anlatmış. Buyrun buradan ...

Sevgiler xoxoxo

3 yorum :

  1. Çok faydalı bir post olmuş, ellerine sağlık canım (: Videodaki gibi fırçalamıyorum ben, yanlış mı bu şimdi? Hep yuvarlak hareketlerle fırçalayın derlerdi.

    YanıtlaSil
  2. Bende tam bir yıl diş teliyle dolaştım :) Ağız bakımına bende çok dikkat ediyorum. Çok güzel bir post olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Kızlar teşekkür ederim :) Aybencim, ben birden fazla doktora danıştım bu fırçalama yöntemi için. Hepside diş etlerinden dişe doğru olan süpürme yönteminin dığru olduğunu söyledi. Ben videoda olduğu gibi fırçalamaya özen gösteriyorum :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?