9 Aralık 2011 Cuma

Biraz da okuyalım..


Annemin kitaplığında yıllardır duran bir kitaptı kadının adı yok. İlk kez geçen sene elime aldım okudum, o da yengemin tavsiyesi üzerine. "Okumalısın bu kitabı, oku ki erkekleri tanı " şeklinde benzer bir yorumda bulunmuştu. Aslında bana söylemek istediği, körü körüne bağlanma, hayatta herşey var, insanları tanı, gör, gözlerini aç. Aslında hayata at gözlükleri ile baktığımdan değil, saf ya da cahil bir insan olduğumdan da.. Elbette ki herkes gibi kendimi geliştirmeye, belirli bir birikim yapmaya çalışan bir insanım. Ama aile nihayetinde, nasihatlar tabii ki olacak, ve ben yengemin tavsiyesi ve sözleri üzerine aldım elime kitabı başladım okumaya.
Çarpıcı, akıcı, hüzünlü, yer yer erkeklere küfürler yağdıracağınız bir kitap. Kiminizi sıkı bir feminist yapabilir bile. Öyle de değişik bir havası var. Hele ki erkeklere tamamen güveninizi yitirmiş bir insansanız ve içten içe bir düşmanlık besliyorsanız karşı cinse, bu kitap içinizde ki duyguları ateşleyecektir.
Şöyle ki, gerçekten hem kadın hem de erkeğin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kadın-erkek ilişkileri, aldatmalar, kadına uygulanan baskılar, kadının cinselliğinin aşağılanması vs vs.. Bunlar günümüzde de yaşanan sorunlar. Ancak şöyle de bir şey var bana göre, bu kitap erkeklere kadınlara farklı bir açıdan bakmalarında klavuz olabilir, kadınlarda erkeklerin ve ilişkileri ele alma biçimlerine şahitlik edebilir, yalnız asıl olay şu değil midir ki, ne olursa olsun 5 parmağın 5i bir değildir. Bu bana dayımın verdiği en büyük ders olmuştu, ergenlik çağımda erkeklere düşman şekilde yetişirken ve bütün erkeklerin istisnasız aldattığına kendimi inandırmışken. Her erkek aldatmaz ve kadınlar da aldatır. İlişkiler kutsaldır. Saygı, sevgiden de önce gelmelidir. Bunlar benim görüşlerim. Tabii konu uzun, tartışmalı bir konu. Ama bu kitap gerçekten, okuyanlar bilir, size hayata ve ilişkilere farklı bir noktadan bakmanızı sağlıyor.

1 yorum :

  1. Rahmetli Duygu Asena Türkiye`de yazılmayan şeyleri yazmış, tartışılmayanları tartışmıştır. Diğer kitaplarını da okumanız tavsiye olunur. "Aslında Özgürsün", "Kahramanlar Hep Erkek" gibi.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?