10 Nisan 2012 Salı

Çanta temizliği..


Merhabalar,
Bugün küçük bir püf nokta öğrendim ve bilmeyenleriniz varsa aramızda, hemen paylaşmak istiyorum.
Malum bahar geldi. Koyu renk çantaların yerini, açık renk, desenli, çiçekli böcekli çantalar alacak günlük kullanımda. Bugün ise dolabımı düzenlerken suni deri açık renk çantalarımın temizlenmesi gerektiğini fark ettim. Çantaların üzerinde siyah lekeler oluşmuş. Aslında daha önce cif gibi temizlik ürünleri ile temizlemeye çalışmıştım ama net bir sonuç alamamıştım. İnternette araştırırken "karbonat" kullanımı ile ilgili bir yazı okudum.
Islak bir bezin üzerine 1 çak kaşığı karbonatı dökün ve çantanızı karbonatlı bez ile silin. Yumuşak şekilde silmem yetti. Hemen çıkardı bütün o siyah lekeri. Sizde o lekelerden şikayet ediyorsanız mutlaka karbonat ile silmeyi deneyin. İşe yaradığını göreceksiniz :)

Biraz reklam vari bir post oldu ama bundan hiç bir çıkarım yok yani :P  Amacım sadece size biraz olsun faydam dokunsun. :D


Sevgiler xoxo

23 yorum :

  1. aaayy süper oldu bu öneri valla,geçen yaz ben de senin dediğin gibi cif denemiştim ama pek sonuç çıkmamıştı,ilk fırsatta deniycem teşekkürler ;)

    http://bizimkiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. süpersin ben kirleneni atıyordum böyle daha ekonomik olacak:))

    YanıtlaSil
  3. Bizimkız, mutlaka dene :) rica ederim.
    Adaşım, atacak olursan yine de sana bir adres vereyim yolla bana :DD

    YanıtlaSil
  4. Ooo süper bir bilgi oldu paylaştığın. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. muhteşem bir öneri oldu ya :D beyaz çantam mahvoluyordu :D tşkler :D

    YanıtlaSil
  6. Benim de çok işime yarayacak canım, en kısa zamanda denemem lazım :)

    YanıtlaSil
  7. hiç bi işe yaramadı denedim sevgilim çantası için

    YanıtlaSil
  8. Dogru çanta üzerinde denediğinize emin misiniz.?

    YanıtlaSil
  9. resimdeki mulberry nin üzerine siyah veya kahverengi boya geldi diyelim bir kaç gün sonra fark ettim bu lekeyide karbonat çıkartırmı uzunincekıvırcık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tür bir boyayı kastediyorsunuz? Karbonat her türlü lekeyi çıkarir diye bir bilgi okumadım ancak günlük kir ve tozların oluşturmuş olduğu siyaha donmuş lekeleri çıkardığıni gördüm.

      Sil
  10. Merhaba,
    Fotodaki beyaz çantanın markasını öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  11. Kottan dolayi boyanmis acik renk cantayi da eski haline getirir mi bu korbonat?

    YanıtlaSil
  12. Kottan boyanmis acik renk canta icin de gecerli olur mu bu karbonat olayi??

    YanıtlaSil
  13. harika bi tavsiye teşekkürler:) bugünkü pantolonumun boyadığı en sevdiğim krem çantamı nası temizlicem die araştırırken rastladım size akşam hemen denicem :))

    YanıtlaSil
  14. Lekenin falan çıktığı yok boşuna den
    emeyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalan mı söylüyorum yani. Ben denedim ve sonuç çokta başarılıydı. Sizin çanta uzerinde farkli lekeler olustuysa bilemem.

      Sil
  15. Çantam deri ve beyaz karbonat zarar verir mi

    YanıtlaSil
  16. Merhaba. Benim deri beyaz bir çantam var acaba karbonat zarar verir mi yeni aldım daha hiç kullanmadım valizde durdu bir hafta kadar valizin rengi leke yapmış ve ıslak mendille çıkmıyor. Bu fikir aklıma yatan en uygun fikir fakat zarar verip vermemesi konusunda endişeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, o tarz bir lekeyi çıkarır mı ya da zarar verir mi bilmiyorum. Benim çantamın üzerinde siyah lekeler oluşmuştu onları kolayca çıkardı ve zarar da vermedi. Denemek lazım :/

      Sil
  17. meraba suni bi deri canta uzerinde panyolunun rengi cikmis yani siyah reng leke olmus onu da bu yontemle temizlemek mumkunmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanmıyorum. Çünkü mutfak sandalyelerimin beyaz derisi arkadaşımın kıyafetinden mavi dalgalı lekeler olmuştu. Bir çok yöntem denedim geçmedi fakat nasıl olduysa arada temizliğini yaptıkça kendiliğinden silinir oldu lekeler.

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?