15 Temmuz 2012 Pazar

O, bir öğretmenden daha fazlası..


Dün gece güzel olduğunu düşündüğüm bir rüya gördüm. Ahmet Hocam! Öğrencilik hayatım boyunca tanıdığım en özel bir kaç öğretmenden sadece bir tanesi!
Hep diyorum ya Kırıkkale benim için çok özel, önemli bir şehir diye.. İşte o şehrin bana sunduğu, tanımama vesile olduğu çok değerli kişilerden biridir Ahmet Hocam!

İlk ingilizce dersine gireceğim zaman arkadaşlardan bazıları yanıma gelip : " Bu hoca var ya çok fena. Kasap gibi, sürekli asıp kesiyor." demişlerdi. Bunu duyunca haliyle korkmuştum. Sonuçta üniversitedeki ikinci günümdü. Nasıl davranmam gerektiği konusunda tereddütlerim vardı.
Aslında Ahmet Hocam sınıfımıza kızmakta ve yeri geldiğinde çileden çıkmakta haklıydı. Hepimiz dil bölümü öğrencileriydik ; fakat buna rağmen sınıfımızın ingilizce seviyesi çok düşüktü. 
Ahmet Hocam sınıfa girdi ve ek kontenjan olan ben ve bir başka arkadaşım hocamızın dikkatini çektik. Bize sorular sormaya başladı. Oldukça rahat şekilde soruları ingilizce olarak  yanıtladım.  Nasıl böyle akıcı olarak ingilice konuşabildiğimi sordu. Yaptığım pratiklerden bahsettim. Sonuçta Kuşadası gibi bir turizm beldesinde yaşıyordum.  Sınıftaki gözler bana çevrilmiş halde bekliyordu. O günden sonra ingilizce dendiğinde akla ilk gelen isim ben oldum. Aslında ingilizcem çok iyi değildi. Sadece bildiklerimi daha rahat şekilde sözlü olarak ifade edebiliyordum hepsi o!
Ahmet Hocam ile aramızda hep farklı bir iletişim olduğuna inanırdım. Aslında o hiç bir zaman öğrenci ayırt etmezdi. Hepimizi çok severdi, bilirdik! Bize bir baba şevkati ile yaklaşırdı. Öğütler verirdi, derdimiz, sıkıntımız varsa dinler ve yardımcı olmaya çalışırdı. Hatta bizleri erkek arkadaşlarımız ile gördüğünde, onları gayet ciddi şekilde bizleri üzmemeleri konusunda uyarırdı. 
Benim bir çok şeyi başarabileceğime inandı ve dil konusunda bana çok güvendi. Ahmet Hocamın bana olan güvenini boşa çıkarırım diye çok korkuyorum!
O, dört sene boyunca bizler için mükemmel bir eğitimci oldu her yönüyle. Eminim bundan sonraki öğrencileri için de öyle olacak!
Ahmet Hocamın üzerimde yarattığı tesir öyle büyük ki, yazarak asla tam olarak ifade edemem.
İşte böylesine değer verdiğim insan dün gece rüyamda beni teselli etti. Simsiyah takım elbise içinde, tüm babacan tavrı ile yolda karşıma çıktı. Koştum, sımsıkı sarıldım. ve hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladım. " Ahmet Hocam, sizi, okulumu, arkadaşlarımı çok özledim. Yeniden öğrenci olmak istiyorum." diyerek ağlamaya devam ettim. " Merak etme. Her şey yoluna girecek. Sadece biraz zaman tanı. Zamanla her şeyin yoluna gireceğini göreceksin." tarzında bir şeyler söyledi bana.
Keşke bu rüya daha uzun sürseydi. Allah'a gerçekten şükürler olsun ki dört sene boyunca harika insanlar çıkardı karşıma. Hepsini çok seviyorum. Bir fırsatım olsa, o dört seneyi sil baştan yaşamak isterdim!

Anılarımız bizler için özel. Onları iyi muhafaza edin..

Sevgiler
xoxo

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?