10 Temmuz 2012 Salı

Sonunda ben de okudum!

Herkese merhaba,
Fotoğraf makinem Karadeniz' e yolcu götüren babamda olduğu için, yaklaşık 8 gündür, fotoğraf çekmemi gerektirecek yeni postlar giremiyorum. Ben de dün itibari ile bitirdiğim bir kitaptan bahsedeyim öyleyse dedim. Bu sıralar bir çok blogda da bu kitabın methini sıkça duyuyordum.

Şubat ayında, Kpss maratonuna başlamadan önce bir kitap almıştım. Kitabı satıcının çok ısrar etmesi üzerine aldım. Annemle çocuk psikolojisi üzerine bir kitap araştırıyorduk. O kitabı sormak için, benim ihtiyaç duyduğumda kitap alışverişimi yaptığım İnsan okur kitap evi'ne girdik. Bir süre sonrada diğer kitapları incelemeye başladık. Ben kitapçılardan elim boş çıkmayı sevmem. O sırada satıcı, size şimdi bahsedeceğim "Kürk Mantolu Madonna" kitabı konusunda çok ısrarcı oldu. " Lütfen bu kitabı okuyun. Eğer beğenmezseniz lütfen kitabı geri getirin parasınızı iade edeceğim." 
Kitabı aldım. Zaten bende bir merak uyandırmıştı satıcı. Fakat sonrasında dershaneye yazıldığım için kitabı rafa kaldırdım ve 5 aydır hiç kitap okumuyordum.



Pazar günü kitabı elime aldım ve okumaya başladım. Kitap zaten 160 sayfa. Çoğunuz için tek solukluk bir kitaptır eminim. 
Kitap çokça betimlemelere ve hemen her sayfada benim bilmediğim eski Türkçe kelimelere yer vermiş. O nedenle, kelime konusunda bazen beni sıktı. Biraz ruhsal açıdan yoğun bir kitap. Roman kahramanının o yoğun sıkıntılı ve çaresiz görünen hali insanı bazen yoruyor. Ben kitabı okurken, " ayy ne mükemmel bir kitap" diyerek sayfaları çevirmedim. Hatta öyle ki adamın o halleri beni gerçekten yordu fakat bir sonraki meseleyi hep merak ettim ve o merak beni kitabın sonuna götürdü. Her ne olursa olsun merakınızı canlı tutan bir kitap. Sıkıldığınız an olsada, kitabı elinizden bırakamıyorsunuz. Şahsen ben bırakamadım ve kitabın son sayfasına geldiğimde içim bir cız etti ki anlatamam. 
Tam o sırada da sevgilimle skype üzerinden ara ara konuşuyorduk. Kitabın o kısmını okurken " ayyy yapma beee" dedim. Onun dikkatini çekti tabi. "Sana sonra anlatırım." dedim ve kitabı bitirdim.




Sonuç olarak arkadaşlar, kitabın benim gördüğüm bir kaç noksan tarafına rağmen kitabı beğendim. Çünkü beni bir kitap bazı noktalarda sıkmışsa, ben o kitaba olan merakımı canlı tutamıyorum ama bu kitap sonuna kadar merakımı canlı tuttu ve böylece su gibi akıp gitti elimde.
Özelikle kişi betimlemeleri yoğun olan ve insanın ruh hali üzerinde yoğunlaşan kitaplardan hoşlanan arkadaşlar için ideal bir kitap olduğunu düşünüyorum


İyi okumalar :)

Yeni kitaplar beni bekler.
Özellikle de tavsiye romanlarınızı bekliyorum :)


Sevgiler 
xoxo

4 yorum :

  1. ilginç,ben bu kitabı hiç duymadım,sayende öğrenmiş oldum

    YanıtlaSil
  2. bende çok merak ediyorum bu kitabı :) henüz okuma şansım olmadı kitaplıkta okunmayı bekliyor :)
    aklıma ilk gelen 2 kitabı önerebilirim:
    1) geçtiğimiz günlerde bitirdiğim ve okuması için sevdiceğime verdiğim "bir aşk masalı - elizabeth hoyt"
    aslında bir seriymiş ben bunu sonradan öğrendim :) ben serinin 3. kitabını okumuş bulunuyorum yani :) seri şöyle :
    *Çirkinin Aşığı (The Raven Prince)
    *Kalbimi Sana Verdim (The Leopard Prince)
    *Bir Aşk Masalı (The Serpent Prince)
    diğerlerini de en kısa zamanda okuyacağım inş... küçük bir uyarı kitapta +18 (cinsel) içerikler var, bu tarz kitaplardan hoşlanmayan biriysen hiç önermem ama dersen ki sürükleyici olsun o kısımlara takılmam mutlaka al oku :)
    2) bitireli aylar oldu sanırım bu kitabı : fısıltı - becca fitzpatrick
    bu da bir seri : düşmüş baş melekler serisi..
    *fısıltı
    *sessizlik
    *çığlık
    *finale (daha çıkmadı)
    fantastik bir kitap ben şimdilik sadece ilkini okumuş bulunuyorum ve kesinlikle 1 günde bitirilebilecek bir kitap, soluk soluğa devam ediyor :)

    YanıtlaSil
  3. Herkesin okuması gereken bir Sabahattin Ali klasiğidir.Gereksiz abur cubur kitaplar yerine bu yaz tatilinde bunu okusun okumayanlar.

    YanıtlaSil
  4. Taa buralara siparis verdik ve yeni bitirdim bende Kurk Mantolu Madonna'yi.
    Ben cok begendim cok akiciydi. evet eski turkce kelimeler coktu ama sayfa sonlarinda kelimelerin aciklamalari benim hosuma gitti.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?