30 Ağustos 2012 Perşembe

Sigara içenler bana bir açıklasın...

      Şimdi yazacağım yazı kesinlikle birilerini hedef almak ya da sigara içenleri küçük görmek, onlara laf atmak amacıyla yazacağım bir yazı değildir. Yine de bundan nem kapan ve hakaret içerikli yorum bırakan olursa yorumlarını baştan kabul etmeyeceğimi söylemeliyim.


     İlk okul çağımda kendini belli etmeye başlayan bir rahatsızlığım vardı. Orta okula başladığımda çok fazla zorlanmaya başladım. Aslında rahatsızlığımın alerjik astım olduğunu söylemişti doktorlar. Toz, polen ve sigara dumanına karşı.. Ama bu faktörler ortada neredeyse yokken de ben en ufak bir üşütmede tıkanmaya başlıyordum. Bazı geceler uyuyamıyor, ya da dalmış olsam bile kendi hırıltılı nefes alıp vermeme uyanıyordum. Annem ve babam gece yanı başımdan ayrılmazlardı. Bazı geceler hastaneye yatardım. Bir gece çok daha şiddetli şekilde tıkandım. Gece 4 sularıydı. Hemen hastaneye kaldırdılar. Arka arkaya iki tane havaya bağlandım, ancak kendime gelebilmiştim. Sadece üşüttüğüm zamanlarda da değil, yokuş çıktığımda, biraz hızlı yürüdüğümde ve hatta kahkaha attığımda hemen tıkanıyor ve hırıltılı ve zorlu nefes alıp vermem başlıyordu. Bu gibi durumlar için yanımda kendi hava tüpümü taşımaya başladım. Bu yüzden benim kahkaha atmaktan korktuğum zamanlar bile oluyordu. Lise çağına geldiğimde ise akrabamızın tavsiye ettiği bir doktora gittik. 3-4 sene boyunca aşı tedavisi gördüm ve çok şükür şimdi iyiyim. Kendimi alerjimin olduğu faktörlere karşı korumam lazım aksi takdirde hastalığım nüksedebilir ve nüksetmesi demek benim yeniden o kabusları görmem demek.

    Bunu size anlatmamın sebebi dedem. Uzun yıllardır astım hastası. Bunun sebebi ise yıllardır ara vermeden içtiği sigara. 76 yaşında. Bu sene hastalığı iyice arttı.Ama buna rağmen kendisini bu hale sokan o meledi içmeye nasıl devam edebiliyor aklım almıyor. Dedem bütün gün odasında, tv karşısında yatar. Bir ara kalkar bir sigara yakar. Sonra tıkanır ve kendini makinaya bağlar. Odasından aşağıya inecek olursa önce hırıltılı soluğunu duyarsınız ardından kendisi yavaş adımlarda 15 basamağı inerken görülür ya da yarı yolda oturmuş dinleniyordur. Basamakları indikten sonra koltuğa geçer bir de orada dinlenir. Soluk soluğa bir halde.. Bu manzarayı 3 haftadır anneannemlerin yanında kaldığım için her gün izlemek durumunda kaldım. Ona en çok kızan kişi benim ve belki de en çok üzülen de. O öyle nefes almakta zorlandığında onun ne çektiğini ailede en iyi ben bilebilirim çünkü benden başka bu hastalığı yaşayan olmadı ailemizde. Allah kimseye de vermesin. Rahatça soluyabildiğimiz o havayı bizler gibi rahatça solumaya muhtaç insanlar var. .

   Kırıkkale'de okurken arkadaş çevremin çoğu sigara içerdi ve benim durumumu düşününüz. O kadar çok rahatsız oluyorum ki sigara dumanından. Bunu bile bile insanların yanınızda hala sigara içmeye devam etmesi çok kötü, tek yaptıkları sigaralarını oradan oraya yer değiştirmek dumanı bana gelmesin diye. Orada oturacağımız belki bir iki saatlik bir zaman dilimi. O kadar süre sigara içmemek sizi krize sokmazdı a arkadaşlarım. Her tatil dönüşü valizimi açtığımda giysilerimden müthiş bir sigara kokusu yayılırdı. Sanırsınız valizim içmişti o meledi.

   Maalesef erkek arkadaşım da sigara içiyor ve biz bu yüzden çok defa tartışıyoruz. Babası kalp krizi geçirdi. Damarları yeniden açıldı. Katiyen sigara içmemesi gerek fakat buna rağmen sigara içmeye devam ediyor. Sevdiğim adam 27 yaşında ve artık sağlık sorunları baş göstermeye başlıyor ama sağlığını tehdit etmesine rağmen içmeye devam ediyor. "Nasılsa hepimiz öleceğiz". . Bu nasıl bir mantık ki ben anlayamıyorum.. Evet, ölüm Allan'ın emri öyle ya da böyle hepimiz öleceğiz ama her şeyin bilincinde olmalarına rağmen sigara içiçilerinin kendilerini zehirlemelerine aklım ermiyor. Bağımlılık(mış). Bana söylenen bu. İçmediğin için bilemezsin. Evet, bilmiyor olabilirim ama bir çok insan bir çok bağımlılığı ya da rahatsızlığı tedavi ile atlatabiliyor. Kendilerini kurtarabiliyor. Bence bunun hiç bir bahanesi yok. Tek olması gereken şey irade bana göre. Kendine güvenmiyorsan, ilaç tedavileri uygulanıyor ve bu şekilde sigarayı bırakan insanlarda oldu çevremde. İstemekte önemli elbette. Bakın, dedem, neler yaptık sigarayı bırakması için. Ama o ilaç kullanmayı bile reddetti. Astım ilaçlarını kullanmayı tercih ediyor. Anlamıyorum, hiç bir zaman da anlamayacağım da. Tek bildiğim o zehirin sizi yavaş yavaş erittiği ve ben özellikle sevdiğim insanların bu meledin  pençesine düşmüş olmalarından, kurtulmak istemeyişlerinden öylesine bir üzüntü yaşıyorum ki. Bu tamamen bencillik! Kendilerini düşünmedikleri gibi onları seven insanları da düşünmekten acizler.Allah tüm içenleri tiksindirsin ve o meledin pençesinden tez zamanda kurtarsın diye dua etmekten başka yapabileceğim hiç bir şey yok. Ama kendinize acımıyorsanız sizi seven insanlara acıyın. Sizin yaşayabileceğiniz bir rahatsızlıkta en çok onlar üzülecekler...

    Peki o zaman, bu kadarı sıktı ise her şeyi bir kenara bırakalım. Erken yaşlanmanıza, kırışmanıza, göz akınızın sararmasına gibi görünüş olarak bozulmanıza sebep olan bu meledin ileride sizi yataklara düşürebilmesini de bir kenara bırakalım. Madem içmeye devam edeceksiniz, bari çevrenizdekilere karşı duyarlı olun. Kimse sizin içtiğiniz o zehirin havasını solumak zorunda değil. Ben neden zarar göreyim iki dakikalık nefes zevkiniz için. Bütün bu sözlerim çevresindekileri umursamayanlara. Siz kendi zehirinizi afiyet ile içmeye devam edin ama içmeyenlere zarar vermeye hiç hakkınız yok!



Sağlıklı günler
Sevgiler
xoxo
 

7 yorum :

  1. ksinlikle katılıyorum. Annem astım hastasıdır, defalarca astım krizine girdi sigara men edildi, ama o bırakmayı hiç düşünmedi, söylenenlere ise kulak tıkadı, biz ona bırak diyince daha çok hasta oluyormuş asıl...
    ben de gelemiyorum sigara dumanına, herhangi bir problemim yok ama o koku beni hasta ediyor. sigara içenler malesef bunu anlamıyor, 2 dakikada kokusu etkisi geçecek sanıyorlar kendileri kokuya alıştığından duyarlılıklarını kaybetmişler çünkü..oysa ki ben o kokudan kurtulana kadar mahvoluyorum

    YanıtlaSil
  2. bu konuda yazmak istediğim o kadaaar çok şey var kii, ağırlığının altında ezildim şu an.. evet yazdıklarına sonuna kadar katılıyorumm..ben de %90 senin gibiyim bu sigara konusunda.çoook rahatsız oluyorum ve nefes alamıyorum...ama şu konuda seni haklı bulamıyorum: sigara içen arkadaşlarının ve sevgilinin olması..bence seçim senin elinde....zamanında çok sevdiğim arkadaşlarım oldu sigara içen..ama onlarla kafeye gidip oturmadım, samimileşemedim bu yüzden..ama yaşam karşıma sigara içmeyen ve o arkadaşlardan kat kat iyi arkadaşlar ve insanlar çıkardı önüme.. sigara yüzünden o kadaar çok insanı eledim ki hayatımdan, ne kaybettim, hiiiç...dediğim gibi seçim senin..

    YanıtlaSil
  3. @ Sandukam, Allah şifa versin. Böylesine inatçı olmaları daha çok can sıkıyor ya zaten sanki yaptıklarının haklı bir yanı varmış gibi.

    @ Burcu, evet, elbette seçim benim ama ben insanları seçimlerinden dolayı hayatımdan çıkaramıyorum. Evet, sigara kötü bir seçim ama kişiliklerini, insanlıklarını sevdiğim ve bana faydası olmuş insanlar. Sevmediğim alışkanlıkları yüzünden onları hayatımdan çıkarmayı hiç düşünmedim, düşünmüyorum da. Yorumun için de teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. ben sigara içen tarafdayım ; ama şu ana kadar bir gün bile sigara içmeyen bir arkadaşımın yanında sigara içmedim.Yanımda başka içenler olsa da.Benim ne yaptığım kimseyi ilgilendirmez ama başkalarına karşı saygılı davranıp içilmemesi konusunda sana sonuna kadar katılıyorum !

    YanıtlaSil
  5. @ Çokomell bunun bilincinde olman çok güzel. Başka insanları düşünebilmen... Bunu yapmayan umursamayan o kadar çok insan var ki. Lafımın çoğu da onlara zaten..

    YanıtlaSil
  6. yavrum benimkide içiyor ben dua ediyorum bol bol çünkü bağımlılar laftan anlamıyor
    ama perdeler ve halılar sigara kokusundan mafolunca tavrımı koydum
    perdeleri yıkadım halıları yıkamaya gönderdim evimi temizlettim ve asla bu evde sigara içilmicak dedim şimdi balkonda içiyor o da zor olduğu için anca 3 tane içebiliyor iyi taktik evlenince uygula birde sigara içtiği sürece elini bile tutmasına izin verme banada siniyor kokusu de baya yararını görceksin emin ol.
    boyna dişlerini fırçalat kokuyorsun falan de adam sigaradan bıkıyor valla bak tecrübe ettim ben
    ya şu flormar terracotta pudrayı yüzünde çekme imkanın varsa çekersen çok memnun olurum bende alcam fakat bülent ersoy gibi çok parlarmı suratım diie çekiniyorum
    sevgiler saygılar

    YanıtlaSil
  7. Tavsiyen için sağol canım :) Allah tiksindirsin hepsini inşallah ne diyeyim.
    Bu arada maalesef yüz fotoğrafı çekmiyorum. Ama eğer sen de ben gibi buğday tenli isen sana da uyacaktır. Ürünü çok yoğun derece uygulasan bile Bülent Ersoy gibi olma ihtimalin yok canım :D

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?