12 Ekim 2012 Cuma

Eşcinsellik üzerine yazılanlar ve çekilenler.


Herkese merhaba,
Bugün sizlere daha önce okuduğum iki kitaptan ve izlediğim Belçika-Türk ortak yapımı bir filmden bahsetmek istiyorum. 
Geçen haftalarda kitapçıya gelen bir lise öğrencisi ile yaptığımız muhabbet sonrası bu kitabı almaya karar verdim.  Zaten bu kitabı bir kaç kişiden duymuştum. Ancak kitaba biraz ön yargılı yaklaştım. Homofobik bir insan olduğumdan değil, aksine herkesin kendi hayatı, kendi tercihi derim, gerisine karışmam ki karışılmaması gerektiğine inanırım. Fakat geçen sene Duygu Asena'nın Paramparça kitabını okuduğumda biraz rahatsızlık duymuştum. Çünkü Duygu Asena olayın biraz daha cinsel yönünü ele almış, biraz daha fantaziler ve yaşantılar üzerine yazmış. O nedenle paramparça kitabından pek hoşlandığımı söyleyemeyeceğim. Fakat Ayşe Kulin'in yazdığı roman bambaşka. Okuyabilseydim eğer, uykusuzluğa dayanabilseydim bir gün içinde biterdi bu kitap. Her sayfası ayrı bir merak. Acaba şimdi ne olacak?? 
Aldım ve ertesi günü bitirdim.
Evli bir erkek, bir çocuğunun vefatından sonra darmadağın olmuş bir aile, çocuğunu ölümünün acısını atlatmaya çalışan bir kadın ve kafası karışık bir adam... Ayşe Kulin hisleri, duyguları, hırsları, ihaneti sade ve akıcı bir dil ile anlatmış. Tek merak ettiğim hikaye kurgu mu değil mi? Gerçi yazarın kurgusu olsa ne fark eder. Bu hikayeyi yaşamış insanlar mutlaka vardır. 
Homofobik değilseniz, ya da çok ön yargılı yaklaşmıyorsanız tercihlerini bu yönde kullanmış kişiler karşı, bu kitabı tavsiye edebilirim. Ben ne olsa okurum yeterki sürükleyici olsun diyenlere ise kesinlikle tavsiye ederim.





ve bu filmi neden izlediğimi bilmiyorum. Sanırım kitaptan sonra denk gelen bu filmi merak ettiğim ve Türk oyuncular olduğu için. Ama beğendiğim mi? Hayır? Sebebi iki eşcinsel gencin yaşadıkları değil, bir ortak yapım çalışmasında Türk ailelerinin yine çok cahil cühela, müslümanların çok geri kalmış kişiler olarak gösterilmesinden kaynaklı.Ben bunu kabul edemiyorum. Türkleri basma kalıp, tek tür aile olarak gösterilmesinden ve Türk izleyicilerininde "aa ne harika bir film" diye yorumlamalarından hoşlanmıyorum ve üzülüyorum. 
Mümkün olduğunca ön yargılarımdan artık uzaklaşıyorum. İnsanları tanımadan bir kalıba koymuyorum, onun içinde medyanın bu tavrına çok kızıyorum. Yabancı tanıdığım insanlar Türkiye'yi tanıyana kadar biz Türkiye yi şöyle geri böyle cahil bilirdik demeleri ne üzücü. Elbette kendi ayıpları bir bakıma, ellerinin altında bu kadar teknoloji varken insan araştırmaz mı ama medya işte her şeyi çarpıtan ve bunu alkışlayan insanlarımız var, üzücü. 
Bu nedenden dolayı filmi beğenmedim. Yoksa filmin içinde görsellik olarak rahatsız edici sahneler yok. 
Merak edenler elbette izlesin ama bana göre olmamış. 


Bu arada yine roman tavsiyelerinizi bekliyorum.


Sevgiler
xoxo

7 yorum :

  1. Paramparça'yı okumamıştım, filmi merak ettim gerçi, ama Kulin'in kitabı güzeldi, şimdi de yeni çıkardığı kitap bu kitabın kahramanlarından biri olan Bora'nın Kitabı onu da okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bora'nın kitabını ben de merak ediyorum ancak şu sıralar okunmayı bekleyen kitaplarım olduğu için ona ne zaman sıra gelir bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
  3. bu kitap benimde okuma listemde henüz sıra gelmedi bu arada headerın çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  4. Daphnecim sırayı öne çek bence ve bir an önce oku :) bu arada beğenmene sevindim. Melodramın sayesinde sağolsun :)

    YanıtlaSil
  5. Gizli Anların Yolcusu'nu cok merak ediyorum. Bir alıp da okuyabilsemm..

    gorgeousofmyworld.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. "Drei" 3 filmini izlemiştim ben de. Orada ilişkiler biraz daha karışıyor :) Bence önyargıyı bırakıp her bireyin ruh halini anlayabilmeliyiz..

    YanıtlaSil
  7. @ seçil, ben " hepimiz allah'ın kuluyuz nasılsa" düşüncesinden yola çıkarak herkesin değer görmesi, saygı duyması, insanca muamele ile saygı görmesi taraftarıyım. Kesinlikle ön yargılardan arınmalıyız, ruh halini anlayamayacak olsak bile saygı duymayı öğrenmeliyiz. yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?