16 Kasım 2012 Cuma

Ah be Piruze...


Hayatımda ilk kez bir kitap beni böylesine ağlattı. Ah be Piruze, sen nasıl bir kadınmışsın, nasıl acılar çekmişsin, nasıl direnmişsin... 
Sinan Akyüz'ün kalemine sağlık. Bu acılarla dolu hikayeyi çok güzel bir şekilde kaleme almış. Hikayenin tamamen gerçek olduğunu da düşünürsek, etkilenmemek elde değil. 



Nedense Araplara karşı bir antipati besliyorum. Bu kitabı okurken Araplara karşı olan antipatim kat be kat arttı. Onların erkekleri yücelten, kadını aşağılayan adetleri de şeriatleri de yerin dibine batsın. Sizi farklı farklı duygulara sürükleyecek bir kitap. Hele ki biraz feminist yönünüz ağır basıyorsa, bu kitapla birlikte erkek soyundan bir kez daha nefret edebilirsiniz. 
Konusuna biraz ucundan değinecek olursam ; Piruze diplomat kızıdır. Babasının Suriye'nin başkenti Şam'a tayininin çıkması üzerine oraya yerleşirler ve Şam' a yerleşmelerinin ardından da Piruze'nin hayatı yavaş yavaş değişmeye başlar. Piruze hem cesur bir kadın, hem yaralı bir kadın, hem aldatılmış hem şiddet görmüş ve en acıklısı ise evlatlarından koparılmış genç bir kadındır artık. Yüreğiniz bu kadının hayat hikayesine dayanabilirse yarın ilk kitapçıdan bu kitabı alın derim.


Sevgiler
xoxo

8 yorum :

  1. Bende okumuştum bunu. Gerçekten çok etkilendim.Kimseye güven olmayacağını bir kerede bu kitaptan öğrendim.
    http://pekbilmis.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Daha bugün inceledim D&R'da. Okunacak çok kitabım var deyip bıraktım. Öyle içten yazmışsın ve üzülmüşsün ki pişman oldum açıkçası almadığıma. Bir dahaki sefere mutlaka alacağım =)

    YanıtlaSil
  3. Sinan Akyüz'ü daha önce okumuştum fakat bu kitabı okumamışım güzel anlatımın üzerine hemen okumaya karar verdim tesekkürler :)

    hepsisatista.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. @ Pek bilmiş, değil mi ama? Hayat çok can sıkıcı bazen belli ki..

    @ Koyukırmızı, bu kitaba öncelik ver derim. Ayrıca yorumun için teşekkür ederim :)

    @ Pia mia, teşekkür ederim. Okumak için gecikme derim :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba bende Piruze yi okuyali bir hafta oluyor ,sizin gibi aglaya aglaya okudum.Öyle zevkle ilerlediki 2 günde bitirdim.Herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  6. Suriyeye olan kizginligimi artttiracak bu kitap herhalde, malesef turkiyeye donmeyi beklemem lazim okumak icin :(
    Ama kesinlikle alicagim. Boyle hikayeler nedense hep ilgimi cekmistir ...
    Takibindeyim
    belleeamie.blogspot.co.uk

    YanıtlaSil
  7. selam, benimde severek okuduğum kitaplardandı Piruze ama ben sana çekilişle ilgili birşey sormak istiyorum ancak bugun bakabildim; acaba yanlışlıkla benim de mi yorumumu sildin? şartların hepsini yerine getirdiğime dair linkleriyle beraber yorum yazmıştım çekiliş sonuçlarına baktığımda adımı göremedim?

    YanıtlaSil
  8. @ Adsız, kesinlikle sürükleyici bir kitap :)

    @ Belle Amie, mutlaka al. Böyle bir kitabın kütüphanemizde bulunması gerekli diye düşünüyorum :)

    @ Deepslience, acaba yanlışlık oldu da göndermedin mi? Çünkü ben kabul şartları yerine getiren kişi yorumlarını yayınladıktan sonra excel dosyasına adlarını ekledim. Şartları yerine getiripte kabul etmediğim kimse olmadı. Sadece iki kişinin yorumunu yanlışlık ile sildim onları da zaten listeye ekledim. Mutlaka bir karışıklık olmuş olmadı. Üzgünüm :(

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?