27 Kasım 2012 Salı

Bir Canan Tan kitabı daha..

Herkese merhaba,
Canan Tan'dan okuduğum ikinci kitap Piraye!
Bu kitabı okuduktan sonra "en son yürekler ölür" de ne ki dedim. Evet, en son yürekler ölür'ü de beğendim ancak Piraye ile kıyasladığımda, Piraye benim için açık ara önde.
Kitap daha ilk başından beni kendine çekmeyi başardı. Her bir sayfasını merak içinde çevirdim. Hatta okurken, sanki olay benim başıma gelmiş heyecanlandım. O an kalbimin atışını duymanız lazımdı. 



Bu kitap ile birlikte, bir kez daha kadının kendi ayakları üzerinde durabiliyor olmasının önemini kavrıyoruz. Törelerin kadınları ne denli aşağıladığını, cehaletin ne denli büyük bir düşman olduğunu ve bu cehaletin sonucunda yine kadınların yara aldığını görüyoruz. 
Hikaye Istanbul ile Diyarbakır arasında geçiyor. Canan Tan Diyarbakır'a ve Diyarbakır kültürüne de bu romanda yer vermiş. Araştırmaları sonucunda kurguladığı bu hikayeyi ben çok beğendim. 
Okumayanlara tavsiye ederim.

Sevgiler
xoxo

17 yorum :

  1. Şuanki çekilişimde hediyelerimden biri de bu.:)

    YanıtlaSil
  2. Çok çok severek okuduğum kitaplardan biri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten, ben de çok severek ve merakla okudum :)

      Sil
  3. İki sene once okumustum. Cok etkilenmistim gercekten. Canan Tanin en sevdigim kitabidir. Cok agladim okurken coook :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan Tan'ın sanırım en güzel kitabı bu :)

      Sil
  4. "Yüreğim Seni Çok Sevdi" yi de öneririm. Ben onu Piraye'den de çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, onu da listeme yazdım ama sanırım bir süre bu tarz kitaplardan uzak duracağım.

      Sil
  5. En son yürekler ölürü de okuma listeme eklemiştim bunu da ekledim:) Ama şu an YGS-LYS stresi içinde olduğum için muhtemelen sınavdan sonra okurum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Listen elinde hazır bulunsun :) Ben de kpss hazırlığı boyunca elime tek kitap alamamıştım. Son bir kaç aydır acısını çıkarıyorum resmen :) Bu arada sınavlarında başarılar :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim çok ihtiyacım var başarı dileklerine kazanırsam ancak öyle herhalde:) Ben de kitapların ve daha birçok şeyin acısını çıkarmak için sabırsızlıkla bekliyorum:)

      Sil
    3. Inşallah canım. Sağ salim sınavını atlat da :)

      Sil
  6. Bende Pirayeyi En son yurekler olurden daha cok sevdim :)
    Belkide okudugum ilk Canan Tan kitabi oldugu icindir. Ah o ask Ah..

    Bu arada senin bu kivircik saclarinda kendimi buluyorum :)
    benim kafadada aynisi var :D
    Sevgilerimle tatlim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aşkı çok yoğun şekilde hissetmedim kitapta, en çok dikkatimi çeken insanların iki yüzlülüğü, kadınları aşağılayan töreler ve Piraye nin buna karşı verdiği mücadeleydi. Aşk ikinci planda kaldı benim için :)

      Sil
  7. canan tan ın 4 tane kitabını okudum hiçbiri beni piraye kadar etkilemedi..diğerlerine benzemekle birlikte aynı zamanda benzemiyo da :D piraye nin yeri başka..

    YanıtlaSil
  8. Merhaba sen de kitabı bir solukta okuyup bitirenlerdensin herhalde :D Kitabı seversem eğer iki günde biter bende de :D Sana bir kitap önermek istiyorum zevkelerimiz aynı sanırım hoş bir süre bu tür kitaplara ara vermişssin ama belki bir şans verirsin :)
    Güneş Demirel'in Şimdi Benimsin adlı kitabı . Kadının istediğinde güçlü olabildiğini gösteren bir hikaye o da doğuda geçiyor.
    Büyük bir aşk ve pişmanlığıda anlatıyor.Şahsen ben ağladım helede son sayfalarda...Onu da çok beğeneceksin ben eminim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyen için teşekkür ederim.İnceleyeceğim :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?