11 Kasım 2012 Pazar

Evim Sensin vs Hatırlanacak Bir Anı

Dün internette Özcan Deniz'in oyunculuğunu ve yönetmenliğini üstlendiği Evim Sensin adlı filmin gişe rekorları kırdığını okudum ve konusu pek ilgimi çekmemiş olsa da insanları bu kadar ağlatan şeyin ne olduğunu çok merak ettim. Az önce ise sinemadan geldim. Taze taze yazayım istedim.
Film güzel. Beğendim. Ağladım da ama ah be Özcan Deniz, keşke özgün bir film çekmiş olsaydın. 
Kore severler mutlaka bilirler.  2004 yapımı a moment to remember yani hatırlanacak bir anı filminin bire bir kopyası olmuş. Film başladıktan aşağı yukarı kırkbeş dakika sonra, " aaa bu film o film değil mi? " diye geçirdim içimden ve izledikçe de uyarlama bir film olduğunu fark ettim. 
Ama Türk versiyonu güzel olmuş. Beğenmedim desem haksızlık etmiş olurum. Kore versiyonunu pek net hatırlamıyorum ama o bana çok dokunmamıştı. Türk versiyonunu daha çok beğendim.. 

Hele filmde Leyla'nın söylediği o karadeniz türküsü çok acıklıydı. Salon zaten doluydu. Filmin sonlarında milletten burun çekme sesleri gelmeye başladı. Ben ağlıyorum, neredeyse hıçkıracağım o dereceye geldim. Bir yandan da kız arkadaşıma peçete uzatıyorum. Acayip bir ruh hali içine girdim.
Yalnız filmin ilk yarım saati oldukça eğlenceliydi. Hatta komedi filmine girdiğimizi sandık. Arada da Leyla karakterinin çocuksu konuşması bize çok bayağı gelmiş olsa da, Özcan Deniz benden 10 üzeri 7 aldı. 
Filmlerin konusundan pek bahsetmeyi sevmiyorum nedense ama ağlamak isteyenlere, acıklı aşk filmleri sevenlere bire bir uyacak türde bir film.
Ben beğendim...
Şimdi sıra film müziklerini indirmekte :)


Filmin sonunda "hala aşka inananlara..." diye yazmışlar. Ben inanıyorum. Allah sevenleri sevdiklerinin yoklukları ile sınamasın. !!





Sevgiler
xoxo

15 yorum :

  1. uyarlama olduğunu zaten saklamadılar ki.. sanırım firma teklif etmiş özcan denize o da kabul etmiş uyarlamayı.. filmin güzel olduğunu duymuştum ama henüz göremedim..

    YanıtlaSil
  2. Ben filme gitmedim ama ozetini okudugumda fark etmistim. Acaba bunun icin esas filmin senaristinden izin aliniyor mu merk ediyorum...

    YanıtlaSil
  3. @ Audrey, öyle miymiş gerçekten? Okumadım öyle bir haber. O zaman Aferin Özcan Deniz'e. Uyarlama çok başarılı :D

    @ Alışveriş Dellysi, aynen ben de merak ediyorum. :S

    YanıtlaSil
  4. ben de hiç bir yerde özcan denizin açıklamasına rastlamadım ya söyleyen arkadaş paylaşırsa hepimiz aydınlanmış oluruz:) ben izlemeden adamın günahını aldım çünkü:)

    YanıtlaSil
  5. @ Seda, netten baktım. Öyle bir şey söylediğini yazmışlar. Aman canım, uyarlama ya da değil bak hala filmin etkisinden kurtulamadım :D

    YanıtlaSil
  6. aaaa bende bugün izledim :) 2. yarıdaki bilardo salonunda bulunan o sahneden sonra ağla ağla bitmedi :) gerçekten başarılı :)

    YanıtlaSil
  7. Özcan denizi sevmediğim için izlemek bile istemiyorum Ortada tabi ki bir emek vardır o yüzden diğer şeylere pek birşey diyemeyeceğim.

    Bizim toplumumuzda o kadar çok acıklı aşk hikayeleri var ki; keşke onları özgün haliyle çekseler.

    Ayrıca "hatırlamak için bir anı" benim ağlayarak izlediğim ve asla unutamayacağım bir film.

    Sizin de güzel yorum ve anlatımlarınız için de teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  8. @ Mervecim valla bak hala etkisindeyim. Karadeniz türküsünü içimden söyleyip söyleyip ağlıyorum :(

    @ Selda Hanım, Türk sineması son yıllarda oldukça başarılı bana göre. Daha iyi projeler çıkacaktır mutlaka inanıyorum :)
    Hatırlamak için bir anı beni de ağlatmıştı ama nedendir bilmem bu film beni daha çok ağlattı :(
    Ben de yorumunuz için teşekkür ederim ayrıca :)

    YanıtlaSil
  9. Bu filmi izlemeyi pek düşünmüyordum ama yazını okuduktan sonra kararımı değiştirdim :)) Artık izlemek şart oldu bayağı meraklandım :) Bu güzel yazı için teşekkür ederim izlediğin ve beğendiğin film kritiklerini de bekliyorum :))

    YanıtlaSil
  10. @ Güzellik gerçekleri, ben teşekkür ederim. Duygusal bir insansan ve ağlak filmleri seviyorsan bu filme göz atmanda fayda var :)

    YanıtlaSil
  11. Selam arkadaslar, "beni unutma" adli filme baktinizmi? Yanilmiyorsam gecen sene yayinlanmisti.

    YanıtlaSil
  12. Bende fılme gıtmeden once oturdum hatırlanıcak bır anıyı ızledım fılme gıttıgımdeyse keske daha sonra ızleseydım bu fılmı dedım evet gercekten cok hos bır fılm olmus ama resmen fılmın sonunu bıle bıle ızledım :( ve gercekten bırebır aynı kullanılan araba bıle aynı neredeyse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehe :) Bence evet, Türk versiyonu da güzel :)

      Sil
  13. film gerçekten çok harika bugüne kadar izlediğim en güzel film çalıntı olup olmadığını bilmiyorum ama filme gerçekten çok emek verilmiş çalıntı diye haksızlık yapmayın gerçekten bütün türkiyeyi ağlattı belli ki çok emek verilmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette bir emek. Bunu kimse inkar etmiyor. Filme haksızlık ettiğimi de düşünmüyorum. Hatırlanacak bir anı yı yani filmin orijinal versiyonunu izlemenizi tavsiye ederim. O zaman beni daha iyi anlayabilirsiniz.

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?