11 Aralık 2012 Salı

Sadece içimi dökmek istedim..

Hayatımda ilk kez asker yolu gözlemeye başlayacağım yarından itibaren. Şafak 154 diye geriden itibaren saymaya başlayacağım. Iyi olmaya, güçlü durmaya çalışıyorum ama ne kadar başarabilirim bir diğer yarımı uzaklara gönderirken bilmiyorum.
Askerlik  yerimiz belli oldu. Tek tesellim kısa dönem havacı olması. Acemilik Ankara-Mamak, usta birliği Malatya. . .Çok dua ettim doğu olmasın, memleketlerimize yakın bir yerler olsun diye ama inşallah vardır bunda da bir hikmet. Rabbim en doğrusunu bilir ne de olsa. Malatya rahat bir yer, olaysız bir yer diyorlar ya inşallah öyledir. Allah askerlerimizi korusun ne diyeyim.
Sadece bu süreci nasıl atlatabileceğimi bilmiyorum. Çünkü biz üniversitenin kalan 3 senesi boyunca her gün beraberdik. Sonra üniversite bitti, araya aşağı yukarı bir buçuk yıllık bir ayrılık, mesafeler girdi. Her iki üç ayda bir fırsat buldukça bir araya geldik. Onun dışında ben bir dakika onsuz kalmadım ki. Yanımda o olmayınca devreye Skype girdi, telefon girdi. Özlemi bir şekilde yatıştırırlardı ama şimdi bunlar da olmayacak ve ben ondan haber alamadığım günler ne yapacağımı bilemez halde olacağım.
Bu süreci yaşayan arkadaşlarla konuşmak dertleşmek istiyorum. Ya da asker yolu bekleyenlerle. En azından birbirimize destek oluruz. :(

39 yorum :

  1. Canim bende şimdi bekliyorum asker yolu. Sizin acemilik bittiğinde bizim askerlik bitecek. Hiç canını sıkma. Bende cok sıkıntı yapmıştım basında. Zaman su gibi akıp geçiyor. İstediğin her an konuşabiliriz, mail atabilirsin. Paylaşırız özlemimizi.
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım inşallah hemen geçer gider zaman. Tüm sevenler kavuşsun sağ selament amin :)

      Sil
  2. Ah bebeim benimki de havacı olarak bu akşam gitti.Aynı zamanda gelecekler nasipse.Aynı duyguları hissediyorum şuan.Çok büyük bir boşluk var içimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yarin nereye gitti canım? Hepsi Allah'a emanet. Destek olalım birbirimize. Yazalım. Yazmak iyi gelir. :)

      Sil
    2. Kütahya'ya gitti canım.

      Sil
    3. Benim de okuldan bir arkadaşım Kütahya ya gitti. Nasılmış orada askerlik bilmiyorum ama inşallah çok çok iyi ve güzel anacağı bir askerlik geçirir :)

      Sil
  3. Okurken geçen sene bugünümü hatırladım ve için cız etti ... Ben de askere göndermeden önceki 5 yılımı beraber geçirdiğim erkek arkadaşımı yollamıştım ama inan su gibi akıp geçicek ... Daha önemli olansa onun çin nası geçeceği , sensin en büyük destek ... sen ne zaman istersen içini dök ,bi bakıcaksın bitivermiş ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyorsun. Zaten dün öyle söyledi. "Beni en çok üzen senin ve annemin üzülmesi, ağlamayın beni de üzmeyin"..
      Bol bol dua edeceğim :)

      Sil
  4. Allah sağ sağlim kavuşmayı nasip eder inş. babamında usta birliği malatyaymış ve çok arkadaşım malatyada askerlik yaptı geldi. gerçekten çok rahat geçirmişler. yalnız ankarada biraz zorlayabilirler bu süreç onun için sıkıntılı geçebilir. birbirinize bu kadar yakınken elbetteki başlarda zor gelecektir hatta (tecrübeli biri olarak söyleyebilirim ki) o orada kafasına bir şey taktığında sen 10 kat daha fazla onu düşünmeye başlayacaksın. farklı bir ortamda hemde onca erkeğin içinde olmak onu bunaltacaktır.. çok arkadaşımdan artık eskisi gibi değil laflarını duydum.. herkese söylediğim gibi (birçok kişi de sana söylemiştir) sadece güçlü ol.. sen güçlü olmalısın ki o da güçlü olsun.. senin üzülmen onu orada daha zor bir duruma sokacak.. elinden bir şey gelmediğin için daha da bunalacak. umarım ikiniz içinde sıkıntısız bir şekilde, çabucak geçer bu süreç..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım inşallah. Senden de bunları duymak iyi geldi. Herkes malatya konusunda aynı şeyi söylüyor. İki gündür de forumları okuyorum ve malatya hakkında olumlu yorumlar var. İçime biraz su serpildi doğrusu.
      Bu eskisi gibi değil muhabbetini ben de çok duydum. Kolay değildir elbet, insanın sevdiklerinden uzak, farklı bir ortamda, stres belki de baskı altında bulunması.. Allah yardımcıları olsun erkeklerimizin ihihi :)

      Sil
  5. İçini ferah tut ikiside iyi yerler. Allah yardımcınız olsun.Beklemek, uzak olmakta zor ama Allah sabrını veriyor.Sabır, umut ve moral, Allahın izniyle gider gelir işallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım sağol. Allah büyük :)

      Sil
  6. merhaba. yazını görünce ben de paylaşmak istedim. benim de şuan erkek arkadaşım askerde ama bizim son zamanlarımız 38 günümüz kaldı. benim erkek arkadaşım da kısa dönem gitti ama inanın kısası uzunu farketmiyor verdiği sıkıntı bir. biz 6 senedir görüşüyoruz. üniversiteden arkadaşız 5 sene aynı şehirdeydik sonrasınd 1 senedir de memleketlerimizdeyiz ve o şekilde devam ettik. ayrı şehirlerde olmak zaten zor bir de askerlik girince işin içine insanın ruhu daralıyor. fakat olumsuz şeyler yazmıycam size. öncelikle ilk zamanlarda biraz gergin olabiliyor aranız malum kalabalık ortam, sıkı kurallar, istediğin vakitte istediğini yapamamanın verdiği his. o nedenle erkek arkadaşınıza bolca destek olun. ben normalde pek alttan alan bir tip değilim ama böyle bir dönemde her zaman ılımlı ve sıcak olursanız her şey daha çabuk hallediliyor, çünkü gerginliğin verdiği hisle insan her an kavga etmeye hazır hale geliyor ama eğer çok sevecen olur ve orda yalnız olmadığını ve her an onu beklediğinizi belli ederseniz ve dile getirirseniz o da çok rahatlar. önceden farkına varamamıştım ama her konuşmanın sonunda seni seviyorum demek resmen bir ilaç ve her telefonunu mutlaka açmaya çalışın yoksa gereksiz üzüntü olup sizi deliler gibi merak edebilir,ben banyoya bile telefonla girer oldum :)bazen etrafımda ve hayatımda olumsuz şeyler olduğunda olabildiğince az ve onu endişeye sokmayacak kadarını anlatıyorum ama asla bişeyleri saklamıyorum. inanın sabır çok önemli bazen geriliyor insan, konuşacak şeyler tıkanıyor ama sabırlı olun ve asla ona destek olmaktan vazgeçmeyin. zor bir dönem ama daha fazla iyi davranışla daha sakin geçebilir. kusura bakmayın böyle uzun uzun anlattım ama sanırım size de bir örnek olabilir. umarım çabucak geçer, hayırlısıyla gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim gerçekten. Söylediklerinize harfiyen katılıyorum. Allah bana ona da, asker yolu bekleyen herkese sabrını gücünü versin inşallah. Tavsiyeleriniz için tekrar teşekkürler. Bu konuda çok dikkatli olacağım zaten :)

      Sil
  7. allah sağ sağlim kavuşturmayı nasip etsin. şu sıralar benimde içim pır pır. bizimde ocak ayında belli olcak askerliği 20 günümüz kaldı. vardır herşeyde bir hayır. yine güzel yerlere düşmüş kısa dönem hemde. askerlik bittikten sonrada bütün planlar çorap söküğü gibi geliyor yani askerlik büyük bir engelin aşılması . bizim uzun dönem olacak 15 ay. sabırlı olmaktan başka birşey gelmez bekleyenin elinden. benimde okul zamanı aynı sizin gibi haftanın 4-5 günü birlkteydik. sonra okul bitince neredeyse ayda bir görüşmeye başladık o manisada ben izmirdeydim yakın olsada çalıştığı içinde denk getiremiyorduk. allah dayanma gücünü verir sen içini ferah tut :) :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun canım sağol. Cümlemizi sağ salim kavuştursun inşallah. Senin yarinin de hayırlı askerlikleri olur iyi yerlere çıkar umarım askerliği :)

      Sil
    2. inşallah canım benim inşallah ya en çok istediğim şey onunla ilgili :)

      Sil
  8. Önce senin yazını ve sonra yukarıdaki tüm yorumları okudum. Benden de naçizane bir kaç satır;

    Lisede başlayan sevdamız tam 9,5 yılın sonunda nişanla birleşti. Ki bu 9,5 sene hiçbir şekilde ayrı şehirlerde hatta ayrı semtlerde bile geçmedi. Yürüyerek 20dklık mesafe bile bizi özlemdiriyor, haftanın hemen her günü görüşüyorduk. Her buluşacağımız an beklerken heyecananıyordum.(Hala da eksilmedi.Allah eksiltmesin kimseninkini inşallah) Nişan tarihimiz 11.12.11idi yani teslim tarihinden tam 1 ay öncesi. Nişanlı olmak daha mı iyiydi bilmiyorum ama, onu terminalde uğurlamak kalbimin söküp atılmasıyla eşdeğerdi inan bana..O da Ankara Mamaktaydı acemilikte.Yemin törenine gidebildim.. neyse daha fazla detaya girmeyeyim yoksa okunamayacak kadar uzun olur.
    İşyerimdekiler "artık şu çocuk gelse de bizde feraha ersek" diyorlardı ve sonunda o gün de geldi. 17 Mayıs günü hayatım yeniden anlamını buldu.

    Şu an bile geçen sene dün gibi gözümün önünde, 10saatim kalmıştı O'nunla sadece.Kabus gibi. Hala içim titriyor.. Neyse ki bitti..(Rüya gibi -kötü-)

    Şu lafımı sakın unutma "kavuştuğunda herşey bir rüya gibi olacak" Nasıl? dersen. Aynen rüyadan yeni uyandığındaki gibi ilk başta taze, geldiğine inanamayacak ve sürekli sırıtacak,yokluk günlerine lanet okuyacaksın..ve yine bir rüya gibi gittiğini tamamen unutacak. o 154 gün hiç olmamış gibi davranacaksın(ız)

    Çünkü Rabbim sabredene istediğini veriyor. Sadece biraz dirayet, bolca anlayış, bol pozitif düşünce ve BOL DUA.. Başka hiç birşeye ihtiyacın yok inan.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maaşallah, Allah sizlerinde, tüm gönülden sevenlerin de sevgisini,saygısını daim kılsın inşallah! Tek Rabbimn var zaten sığınacağım. O da sırt çevirmez bana eminim. Allah a emanet zaten. Dünden beri yazmak ve gelen yorumları okumak beni daha iyi hissettirdi. Allah sabır, selamet versin :)

      Sil
  9. Allah kavuştursun, hayırlısı ile gitsin gelsin inşallah. Sana da kolaylıklar diliyorum. Sayılı gün tez geçer umarım.
    Sevgiler,
    *He iyi düşün, iyi olsun; kötü düşünüp, kötü ey çağırma tamam mı? ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, amin! Doğru diyorsun. Secret yapacağım:D iyi düşüneceğim ki iyi olacak her şey, o da.. :)

      Sil
  10. canım ya sıkIlma bol bol duA et gönder ve kalbıNı ferah tut umuTla dolduR bu 3 unu yapabılırsen senn ıcıN cok ıyı olucak bak göR ... üzmemeye calıs kendıne ıyı bak ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edeceğim canım, her gün dua edeceğim hem onun için hem diğer askerlerimiz için.. Sen de kendine iyi bak olur mu? :)

      Sil
    2. tabii oda çok onemLi canım dıger ınsanlar ıcın darda zorda kalanlar içinde dua etmelısın arkadaşlarına hep ıyı seyler ıste onlar için heb kendımıze olmaz bencıllık olur:)
      tŞkler çook cinim olur tabı bakarım ben hemde cok ıyı zenfilli çaylarla falan o derece(: sende iç bagışıklık kazan iyi geliyor uyutuyor rahatlatıyor aynı zamanda papatyada iç ...

      Sil
    3. Bak papatyayı iyi dedin ha :) boğazımda acıyor zaten biraz, sıcak sıcak içeyim iyi gelir :)

      Sil
  11. Benim kardeşimin şırnak çıktı biz ne yapalım :( çok daha kötü yerlerde var yani şükretmelisin Malatya için. Allahım hepsini korusun, sağ salim döner gelirler inş da bizim için nasıl geçer bu 5,5 ay bilmiyorum:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa dönem ve Şırnak mı? :( Amin amin, Rabbim bütün askerlerimizi korusun inşallah. Bol bol dua edeceğiz ve işte biz de buradayız. Konuştukça dertler azalacak :) Mesela ben bugün hiç ağlamadım hatta beni aradığında teslim olmak üzereyken ona gülerek cevap verdim. Herkes doğru söylüyor. Onların bizim iyi olduğumuzu bilmelerine ihtiyaçları var.

      Sil
  12. bizde 3.5 sene birlikte 6 ay da benim yurtdısında olmam nedenyle ayrı yerlerde.. ben döndüm, 3 ay sonra yani bugun teslim.. hiçbi zaman alttan alan biri olamadım,sevdiklerm konusunda delice kıskancım. ilk kavgamızı teslim olmadan ettk bile, telefon götürmüştü yanında,içeri sokamıyorum dedi. iletişim olmadan aklımı kaybederim gibi sanki. beraber gün saycagım arkadaslarım da var, burda da tanımadgm ama aynı beklentiyi paylaştıgmz insanları görmek güzel.. Allah herkesi sağ salim kavuştursun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım bir çok kişi aynı duyguları paylaşıyoruz ve ben kendi adıma paylaştıkça rahatlıyorum. Ben de düşünüyorum ondan haber almadan nasıl duracağım diye ama bol bol yazacağım, yazdıkça rahatlıyorum. Dualarda buluşalım :)

      Sil
  13. yarım saat önce teslim oldu badem gözlüm.ağlamamk için söz verdim,teslim olmadan son kez aradığında sesi tıtredı zor tuttum kendimi ama şuan içim çok acıyor.ne yazsam ne konuşsam boş.allah bütün kazalardan belalardan korusun onu ve tüm askerleri.sağsalim kavuşalım onlara....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar için de zor elbette. Ben de bugün telefonda gülerek gönderdim onu ki üzüldüğümü düşünmesin diye. Zaman su gibi akıp gidecek ve sevdiklerimize sağ salim kavuşacağız allah ın izni ile :)

      Sil
  14. Allah yardımcın olsun cnm yardımcımız olsun cunku bende asker yolu bekliyorum dort ay oldu ve uzun donem askerlik yapıyor sukret cnm kısa donem gidice için hem eskisi gibi degil hergun goruşebiliyorsun tabi yinede cok cok zor nişanımız oldu ve 2 gun sonra askere gitti ölücem sandım onu yollarken cocuklugumuzdan beri biz hep yanyanaydık ama insan sabretmekten baska yapıca bişey olmadıgını anlıyor kendinden vazgeciceksin yeri gelicek en kotu anında o anlamasın diye gülüceksin gereksiz alınganlıkları olucak hep alttan alıcaksın ama onu hep gururla ve sevgiyle bekliceksin sevenler için en buyuk sınav bu karşılıklı kıymetini anlıyosun oyle dusun yanındayken sevdigini sanıyosun ama asıl onsuzken sevginin degerini ve buyuklugunu yapılan gereksiz kavgaları hep ozaman anlıyosun Allah tüm askerlerimizin yanında olsun ve asker yolu bekleyenlere buyuk sabır versin güle güle kavuş cnm inş hep mutlu ve beraber olun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım çok sağol. Sağ salim kavuşuruz sevdiklerimize inşallah. Temenniler hep bir :)
      Bugün denedim ve başardım. Ben onun için güçlü olmak zorundayım. Evet, onun bana ve ailesinin iyi olduğunu duymaya ihtiyacı var.
      Güzel dileklerin için sana da teşekkür ederim canım. Hepimiz mutlu olalım,sevdiklerimizle inşallah..

      Sil
  15. Allah kavuştursun canım sağ salim gidip gelir inşallah hç canını sıkma herkes su gibi akıp geçer diyor hem kısa dönem olması da güzel. Kavuşacağınız günü bekle :) Hep pozitif düşün olumlu ol ve sakın çok ağlama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun canım. Allah a şükür iyiyim. Inşallah böyle olmaya da devam edeceğim :)

      Sil
  16. canım sayılı gün çabuk geçer derler umarım sizin için de öyle olur. şimdiden hayırlı teskereler diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  17. Canım sizide, bizide allah kavuştursun. Benim sevgilimde dün teslim oldu. Allahtan kısa dönem çıktı. Acemilik Manisa, usta birliği Isparta. Doğu yada sınır iller çıkmadı diye seviniyorum. Ama bir yandanda 4 yıllık beraberlik ve nişanlılık sürecimizde en fazla ayrı kaldığımız birbirimizi görmediğimiz gün sayısı 3-5... nasıl gcer bu 154 gün bilmem... Şimdiden deli gibi özledim.hatta bunları yazarken sana, yine ağlamaya başladım.. Aklım fikrim hep onda. Soğuk mu,yemek yedimi, biri bişe dedimi,yerini yadırgadımı, acaba ağladı mı... çok kötüyüm çok... Ama umarım alışırız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım. Allah hepimizin yardımcısı olsun. Gönlümüzü ferah tutalım. Ben de sık sık düşünüyorum ne yapıyor acaba diye ama bol bol dua edelim. Sayılı gün çabucak geçip gidecek inşallah. Ağlama ki o da senin üzüldüğünü duyup daha çok üzülmesin canım.

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?