11 Şubat 2013 Pazartesi

Okudum - Yatak Odası Diyalogları & İncir Kuşları

Herkese merhaba,
Bugün sizlerle hafta sonu bitirdiğim iki güzel kitaptan bahsetmek istiyorum.
Birincisi, çoğunlukla Çocuklar Duymasın dizisinden tanıdığımız senarist/yazar Birol Güven'in kitabı.
Yatak Odası Diyalogları 150 sayfalık. Maksimum 3 saatte okuyacağınız çerezlik bir kitap. Kitabın kahramanları İpek ve Ahmet. Çiftler arasındaki cinsel sorunları, çiftlerin birbirleri ile olan çekişmeleri çok eğlenceli bir dille anlatmış. Kitabı gülerek okudum. Hatta bazı yerlerinde kahkahalarıma engel olamadım.
Ahmet karakterinin hazır ve esprili cevapları bana dizideki Haluk karakterini andırdı. 
Ben okurken çok eğlendim. :)


Bir diğer ise okurken sinirlerimi zıplatan İncir Kuşları. Sinan Akyüz, Piruze kitabı ile beni çok etkilemişti. Bu kitabını da çok başarılı buldum. 
Kitabın genel içeriği Bosna Savaşı. Daha doğrusu, Şefersiz Sırpların ve Çetniklerin, Müslüman Boşnaklara karşı yaptıkları soykırım.
Sinan Akyüz kitabın başında olayları biraz ağırdan anlatmayı tercih etmiş ancak sonra hikaye öyle bir konuma geliyor ki, kendinizi Sırplara ve Çetniklere, tüm bu soykırıma göz yuman şerefsiz Avrupalı yöneticilere, sözde barışı destekleyen ancak saman altından su yürüten ve soykırıma destek veren aşalık ordusu Birleşmiş Milletlere lanetler okurken bulacaksınız. Yani en azından ben öyle yaptım. Bunu yapan, göz yuman, insan kelimesini hak etmeyen o "şeyler" mezarlarında ters dönsünler inşallah!.
Kötü sözlerim için üzgünüm anca yazarken bile öyle çok sinirleniyorum ki. İnsanoğlu nasıl bu kadar çıkarcı, vicdan yoksunu, merhametsiz olabilir. Hele ki o kadınlara yapılanlar. Neredeyse günde 30 kişinin tecavüzüne maruz kalsak kolay kolay yaşayabilir, hayatımıza kaldığımız yerden devam edebilir miydik? 
Allah öyle acılar yaşatmasın savunmasız bırakılan hiç bir millete. (Zulüm edenlerinde Allah toptan cezasını versin. Nokta!


2 yorum :

  1. Birol Güven'e çok ayrı bi sempatim var yatak odası diyaloglarını mutlaka okumak isterim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman ilk fırsatta oku canım :) Çok keyifli gerçekten.. :)

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?