10 Şubat 2013 Pazar

Ramen - Yedim / Yiyemedim ??

 Bir dönemler aralıksız olarak Güney kore dizileri izlerdim ve Güney Kore mutfağına da ilgi duymaya başlamıştım. Hele kimchi denen o turşumsu şey her gördüğümde ağzımı sulandırırdı. Bir de meşhur ramenleri var bu uzak doğuluların bildiğiniz üzere. Cuma günü Kipa da yine görünce, bu sefer alıp denemek istedim. Rafta iki çeşit vardı. Birincisi benim de aldığım karides aromalı, diğeri ise kızarmış sığır eti aromalı.
Karides ve kalamar gibi deniz mahsullerini sevdiğim için karides aromalıyı aldım. Ama alamaz olaydım. Bana çok ağır geldi. Normalde deniz mahsulleri kokusu beni hiç rahatsız etmezken, ramen de - ııhh- yiyemedim!!


Fiyatı 3,26ydı yanlış hatırlamıyorsam. İçinden bir adet çatal ve iki adet sos çıkıyor.  


Bu kırmızılı siyahlı olan, suda çözününce maydanoz gibi bir şeye dönüştü :P
Diğer poşette de sözde karides aroması tozu ya da her ne ise... Aslında kim bilir nasıl zararlı bir şey bu ama merak işte.. :(


Kaynamış suyu da ramenin içine döküp üzerini kapatıyorum ve 3-5 dk bekliyoruz. 
Yumuşayıp, erişteler çözüldükten sonra ramen bu hali alıyor. O kadar uzundu ki dişlerimle bölmek zorunda kaldım. Bölmeden hüpleterek yemeye çalıştım ama sıcaktan dudaklarım yandı :P uzak doğuluların o sıcak ramenleri, hatta bazı yemekleri ocak tepesinden alıp alıp nasıl yiyebildiklerini merak ediyorum. Ağızları soğutuculu olsa gerek :P


Karides sosluyu beğenmedim. Sığır etliyi de denemeyi pek düşünmüyorum.
En güzeli Türk usülü erişte, başka büyük yok :P


Sevgiler
xoxo

26 yorum :

  1. sokma bu zararları vücuduna aman ha
    dediğin gb yaşasın bizim yemekler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın tabii ya!! Gözünü seveyim Anadolu mutfağının.

      Sil
  2. ah canımm :D
    bende aynen senin gibi kore dizilerini bolca izlerdim ve bu meraka kapıldım(habire yiyorlar dizi boyunca ya ) aynen senin gibi ilk karides sosluyu denedim ve o koku çok rahatsız etti benide ama sonra ben uslanmadım! haha gittim birde sığır etliyi denedim -.-
    oda bir garip kokuyor,yiyemedim ..
    kabın kokusuda sanırım geçiyor,keşke daha kaliteli markalıları ihraç etselermiş :/
    dediğin gibi en güzeli turk usülü erişte

    sevgiler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya da kendimiz öğrenip yapmaya çalışacağız.. Üniversite kız arkadaşım noodle alıp kendi pişirirdi. Ah o zamanlar akıllılık edip öğrenmedim. :(

      Sil
  3. değişik birşeymiş. ama en güzeli bizim erişte :)) (bizde kesme derler)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesmeyi daha önce duymamıştım. Bizde de yumurtalı makarna derler aslında :)

      Sil
  4. Canım onların içerisindeki katkılardan dolayı okadar ağır bir kokusu var.Her çeşidi öyle malesef.Birde noodle da kaliteli değil.İlle de yemek isteyenlere tavsiye belirtilenden az miktarda su ve yarım çay kasığı sos yeterli oluyor.Ama evde kendin yapman cok daha mantıklı.Yalnız baya sos alman lazım lezzetli yapabilmen için.Noodle konusunda ustayım.Seve seve tarif veririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet,lütfen en basit tarifi istiyorum :)

      Sil
    2. Noodle ı makarna gibi haşlamıyoruz.Tuzsus kaynamıs suya atıp 5-10 dk arası haşla.Ama çok haşlnmasın çünkü sosuylada biraz pişecek.Daha sonra istediğin sebzeleri hafif haşla.tavaya önce zeytinyağı ve isteğe bağlıfıstık koyup azcık kavur.Sonra sarımsak ve ince doğranmış sebzeleri at.(kabak kırmızı biber yeşil soğan brokoli yeterli,Mısır turşusu,tane mısır).Soya sosu dök ama tavanın kenarından ısınarak dökülmesi lazım.Birde siyah soya sosu olmasına dikkat et onlar daha kaliteli.Biraz nar ekşisi eğer tatlımsı olmasını istiyorsan da cok az pekmez veya bal.Ben ekstra balık sosu,ızgara sosu ve bir miktarda pirinç sirkesi koyuyorum.En sonda noodle ı ekleyip biraz pişmesini bekle.Bu kadar afiyet olsun ;)

      Sil
    3. wow çok basit ve pratik :) çok teşekkür ederim. en kısa zamanda denemeye çalışacaım :)

      Sil
  5. bende farklı bir markanın tavuklusunu ve köri soslusunu denemiştim ikisini de beğenmedim.. ramen konusunda "leader ramen" uzak doğu mutfağına en yakın tadı üretiyormuş.. yani bu yediklerimizin aslında ramenle bir alakası yok :D eğer tekrar denemek istersen leader ramen deneyebilirsin (bende henüz denemedim) ya da en güzeli bir restoranda denemek başka türlü gerçek tadını alamayacağım sanırm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok paramız olsu, uzak doğuya gidip orada yiyelim amin :) en iyisi bu olur sanırım :D

      Sil
  6. O Noodleların içinden çıkan soslar pek hoş olmuyor. Ben tavuklusundan alıp azıcık o tozundan koyup bol bol da mozarella peyniri koyuyorum güzel oluyor :) Bir de kendi uydurduğum saçma bir tarifim var onu yapıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uydurduğun tarifleri benimle paylaşırsan sevinirim :)

      Sil
  7. bende bilmiyordum bak en iyisi leader ramenmiş meğer bizde aynen bu aralar kardeşimle çok fazla Güney Kore dizileri izlemeye başladık, markette ramen kutularını görürdüm dedim artık alayım ama hiç o bardaklısına bulaşmadım direk pakette olanını aldım bir çok çeşidi var ama hiç biri önemli değil benim için çünkü soslarını atıyorum netten aldığım bir tarife göre sadece eriştesini tavuk bulyon tuz birazcık sıvıyağlı suda haşlıyorum, sosunu da tavuk sote yapıyorum eriştenin suyundan içine katıyorum sos biraz pişiyor erişteninde baya haşlanıp suyunun azalması lazımmış ben bazen biraz döküyorum bekleyemiyorum :D sonra da sosu içine döküp afiyetle yiyoruz :D kardeşim bayılıyor valla hatta instagramda fotosunu da paylaşmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de netten araştıracağım farklı farklı tarifler. Çünkü bu aralar canım bu Ramen / Noodle zımbırtısından çok istiyor. :D

      Sil
  8. sade noodle (büyük migroslarda, özdilek'te, çağdaş'ta var) alıp yapmayı dene o çok lezzetli oluyor, bol sebze, tavuk, soya sosu vs doldur mis. http://www.uzmantv.com/tavuklu-noodle-nasil-yapilir
    oyster sosu es geçsen de olur mesela susam yağı da aynı şekilde. :))
    bunlar berbat cidden. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım. Bol sebzeli kulağa çok hoş geliyor ;)

      Sil
  9. Herzaman türk yemekleri en iyisidir.Deniz mahsüllerini sevmiyoum ben,kokusuna dayanamadığım için hiç almamıştım bundan.Kısacası bizim has be has eriştenin üstüne tanımıyorum :D

    Benim blogumada beklerim;
    http://pamuk-sekeer.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. ayy ben amerikadayken bunlarla ayakta kaldımm :D
    ama deniz mahsüllüsünü yemedim tabi, benimki tavukluydu hep..
    şimdi görünce baya canım çekti he..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle ben de damak tadıma uygun, güzel bir türünü bulursam yemek için sabırsızlanıyorum :)

      Sil
  11. Eğer gerçekten ramen yemek istiyorsanız yukarıdaki arkadaşların da belirttiği gibi Lider Rameni denemeniz gerek. Lezzet bakımından en yakınını üreten odur. Ayrıca ülkemizde bulunan Kore lokantalarında ramen yeme zevkine de erişebilirsiniz. İstanbul'da oturuyorsanız Taksim Gaya restoran veya Sultan Ahmet'e bulunan Seul restoran'a gidebilirsiniz. Hem restoranda yerseniz meze olarak masanıza o merak ettiğiniz Kimchi benzeri şeyler de geliyor ;) Ama evde deneyeceğim derseniz mutlaka Lider Ramen'i denemelisiniz ve yanında turşu yerseniz çok daha lezzetli olduğunu göreceksiniz. Keyifli lezzetler diliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul da değilim. Küçük bir yerde yaşadığım için istediğim tarz şeyleri ya da yerleri bulmakta sıkıntı yaşıyorum ama tavsiyen için çok teşekkür ederim yine de =)

      Sil
    2. Anladım. O halde size tavsiyem Migros veya Carefour gibi büyük marketlerden veya bu marketlerin internet sitelerinden Lider Ramen'i temin etmeniz olacak. Ancak her daim bulamayabilirsiniz çünkü yoğun bir talep var bu ürüne karşı malum Kore dizilerinden sonra kıymete bindi :) Ama size tavsiyem kutu değil paket rameni almanız. Paket ramenin içindeki sos ve baharatı ufak bir tencereye koyacağınız 2 bardak suya karıştırın, su kaynayınca ikiye böldüğünüz (veya eriştelerinizin kısa olmasını istiyorsanız 4 e de bölebilirsiniz) erişteleri atın. Kalanı zaten biliyorsunuz yumuşayana kadar karıştırıp kaynatın.

      Ayrıca çok sıcakken nasıl yiyorlar sorunuzun cevabı da dikkat ederseniz dizilerde Kore'liler veya Japonlar eriştelerini ağızlarına oldukça vakumlu, şapur şupr çekiyorlar. Bu araya ağızlarından geçen hava akımı hava erişteyi kısmen soğutuyor ;) Ama beceremem derseniz -ben de yapamıyorum da ehehe- üfleyin :)

      Sil
    3. Artık Metro'da satılıyor ramen. Hem de daha ucuz. Kipa'da falan hiç denk gelmedim geçen sene.
      Daha geçen hafta ilk ramenimi aldım. Baharatlı sığır almıştım. Midemi kaynattı ya. Çok baharatlı. Tadı güzeldi ama, çok beğenmedim. Suyunu falan içemedim. Mantarlı-tavukluyu görememişim, bu yüzden sonraki gittiğimde aldım. Baharatlı sığır aromalısının aksine, harikaydı. Fiyatı karidesliden ve baharatlı sığır etinden 25 kr daha fazla. Midemi de kaynatmadı. Şimdi kızarmış sığır aldım. Onun tadına bakıcam bu gün de, o da tavuklu ve mantarlı gibi 25 kr daha fazla. Karidesli de asla yiyemem zaten. :D

      Sil
  12. Ya bende sebzeli tavuk soslusunu denedin bence tadı harika aiz neden beğenmedinizki ayrıca ben kilerden aldım

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?