25 Şubat 2013 Pazartesi

Yeni gündem - Nil ya da Rüzgar Erkoçlar

Herkese merhaba,
Cumartesi akşamı reklamlarda hürriyet gazetinin reklamını gördüm. Konu "Nil Erkoçlar".
Reklamda olayın ne olduğunu anlamadım. Bir film ya da dizi için erkek kılığına mı girdi acaba diye düşündüm ilk başta. Ertesi gün gazeteyi aldım ve Ayşe Arman ile yaptığı röportajı okudum. 
Yazılanlara önce şaşırdım. Nil Erkoçlar cinsiyet değiştirip erkek olmuş. Allah Allah, güzel de kızdı. neden böyle bir şey yaptı ki, değil mi?

Olabilir. Çocukluğundan beri kendinde bir farklılık olduğunu hissediyormuş zaten. 2 yıl boyunca tedavi görmüş, sonrasında erkek hormonu almaya başlamış ve de verilen rapor ile 15 saat süren bir operasyon ile cinsiyetini değiştirmiş. 

Bu haber ilgimi çekti ve sizinle paylaşmak istedim. 

Bugün internet haber sitelerindeki bazı köşe yazılarını okudum. Bazı kendini bilmezlerin yaptıkları densizliklerden bahsedilmiş bu konu ile ilgili . Rüzgar Erkoçların twitter hesabına yaptıkları küçümseyici, dalga geçer şekilde yapılan yorumlar...

Neden olmasın? Bunun nesi yanlış? Kendini o beden içinde mutlu hissetmiyorsa, kendisinin de söylediği gibi o bedene hapsolmuş esir hayatı yaşıyorsa, neden olmasın?

Bence küçümseyici, aşağılayıcı hiç bir yanı yok. 
Bu erkekten kadınlığa geçiş yapanlar için de böyle. İnsan kendini nasıl mutlu hissediyorsa öyle yaşamalı. Bunu n sorgu suali de Allah'tan başka hiç kimseye düşmez. Nasılsa hepimiz kendi çukurumuzu dolduracağız.
Ben bu gibi kişilere destek olunması gerektiğine inanıyorum. 
Kuşadası'nda bir sürü cinsiyet değiştirmiş kişi var. Onlar için tek üzüldüğüm nokta şu ki kendilerini harcıyorlar. Bu çok üzücü ama belki bunun sorumlusu da toplum, yani biz. O kişiler toplumda normal bir vatandaş olarak görülse, iş imkanları sağlansa, sonuç bir çoğu için belki de böyle olmayabilirdi. 

Gay, lezbiyen, transeksüel, biseksüel... Her ne olursa olsun, sonuçta hepimiz aynı havayı soluyoruz. Kimin kime ne üstünlüğü var ki. 







Sevgiler
xoxo

19 yorum :

  1. oğ gad! çok şaşırdım, ne biçim değişmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değil mi? Özellikle de kolları. Tam erkek gibi.

      Sil
  2. Oofff yine kötü oldum :/ Ben bu kızı çok beğenirdim ,her gördüğümde "ne güzel yüzü var" diye hayran hayran bakardım .. Kendini böyle özügr hissedecekse tabi ki birşey demeye kimsenin hakkı yok ama garip oldum ne bileyim,o kadar beğeniyordum şimdi erkek . Onun açısından da düşündüm,filmi çekilir yani resmen .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu tarz hayatlar enteresan. Kim bilir neler yaşıyorlar kendi içlerinde ve sonrasında çevre ile.. Film çekilse iyi olur bence de :)

      Sil
  3. Güzel bir yazı olmuş, hepimiz aynı havayı soluyoruz dediğin gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Dünyada keşke ayrımcılıklar olmasa..

      Sil
  4. Çok güzel yazmışsın konuyu önce tebrik ederim, sonrada şunu söylemek isterimki önemli olan iyi bir kalbe sahip olmak gerisi o kadarda önemli değil...ister kadın ol ister erkek ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sana kesinlikle katılıyorum. Tercihler, insanları dışlamamız ya da canlarını yakmamız için bir sebep olmamalı.

      Sil
  5. Yalnız varya kız guzeli deriz ya bu aynen oyle olmuş narin bir yuzu var erkek olsada yakuşuklu olmuş:)
    Bugunde ölüm tehdidi almış cınsıyet degıstırdıgı ıcın:(
    uzuldum kımene ki kardeşim sınır oldum,medeniyetsiz olusumuz bu ınsanlar yuzundendır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ölüm tehditleri aldığını duydum. Sinir bozucu. Maalesef memlekette gerici çok insan var. Tercihlere saygı duymayı bir türlü öğrenemiyorlar.

      Sil
  6. bence çokkkkk yakışıklı olmuşşşşşş

    YanıtlaSil
  7. kesinlikle yazıya aynen katılıyorum ben de mi yazsam diye düşünüyordum ama sen de tıpkı benim gbi düşünüyormuşsun yazmasam da olurmuş...aydınlık, güzel düşünceli insanların hala türkiyede var olduğunu bilmek beni çok mutlu ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim. Benimle aynı düşüncelere sahip kişilere görmek beni de çok mutlu ediyor. Bence sen de düşüncelerini paylaş ki belki katı sınırları olan kişiler bu gibi durumların kişilerin kendi özgürlükleri olduğunu anlar ve daha saygılı olma yolunda biraz olsun gelişme kaydederler bu sayede, yani umarım faydası olur.

      Sil
  8. Emret komutanımdada oynamıştı hatırlarsanız ben görünce şaşırdım,güzel kızdı çünkü severdim diziyide onuda.Şimdide çok hoş bir yüzü olduğu için artıları var asla kınamamak lazım!Allahın taktiridir çünkü sonradan özenmiş yada sonradan keyfi olan bir durum değildir bu,doğuştan oluyor böyle şeyler genelde oyüzden saygı duymak lazım ve kınamayın kınayanlara ayıplayanlara bu sözüm->yarın birgün sizinde evlatlarınız olucak yada evlatlarınızın yavruları,rabbim korusun oda öyle olabilir ozaman eyvah demeyin çok geçmeden,büyük konuşmayın derim,herkezin kendi seçimi sadece saygı duyun tevekkül edin şükredin halinizede.
    saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. Çok haklısın.

      Sil
  9. Bende olgunlukla karşılamak gerektiğini düşünüyorum, insanlar özgür olmalılar ancak bu şekilde kendilerini bulabilirler...

    Takipleşmek dileğiyle bana da beklerim:)
    www.alisverismakyaj.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgür olamadıktan sonra yaşamanın ne zevki kalıyor ki zaten.

      Sil
  10. Αn intriguing discussion іs wоrth comment.
    There's no doubt that that you should write more about this subject matter, it might not be a taboo subject but typically folks don't dіscusѕ such toρiсs.
    To the next! Many thanks!!

    My ωeb page :: wedding dresses

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir kızken vasat bir erkeğe dönüşmüş. Ben de çok beğenirdim. Hayallerim suya düştü :)
    Cenk..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?