23 Ocak 2014 Perşembe

Ne Okudum? Mart Menekşeleri & Allah De Ötesini Bırak

Herkese merhaba,
Bugün kısaca son iki günde okuduğum iki kitaptan bahsetmek istiyorum.

Birincisi Allah De Ötesini Bırak;
Bu kitabı tamamen yorumlara dayanarak aldım. Yorumlar bende merak uyandırmıştı. Dün akşam ise okuyup bitirdim. Zaten kalın bir kitap değil o yüzden rahat okunuyor. Bu kitaba olan bakış açınız inanç durumuna göre değişebilir diye düşünüyorum. Ben kitapta farklı bir şey bulmadım ancak bazı durumlarda biraz daha özenli davranmam gerektiğini hatırladım. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kitap bize Allah'a tamamen inanmamız, ona güvenmemiz, onun rahmetinden, merhametinden şüphe etmemiz gerektiğini hatırlatıyor. Anlatımı sade. Herkesin rahatlıkla anlayabileceği şekilde. Bazı bölümlerde hadislerden ve Peygamber Efendimiz (S.A.V ) in de içinde bulunduğu kısa hikayeler ile konuyu bağlıyor.
Benim kitapta en çok hoşuma giden sözü paylaşmak isterim;

"Kendine derinden saygı duy ve kucaklar. Çünkü sen Allah'ın özenerek yarattığı, ruhuna ruhundan üflediği özel bir varlıksın."

Maneviyatınıza katkıda bulunmak ve O'nu yeniden hatırlamak istiyorsanız tavsiye edebileceğim bir kitap. Ben kitabı bitirdikten sonra içimde bir huzur oluştu. Bir kez daha O'nun rahmetinin, hikmetinin, merhametinin büyüklüğünü kendime hatırlatmış olmak beni mutlu etti. :)




Gelelim bir diğer kitaba;

Mart Menekşeleri;

Romanları, özellikle de içinde aşkı barındıran, gizemi barındıran romanları seviyorsanız hemen gidip bir tane edinin bu romandan. Şimdiye kadar okuduğum en iyi romanlardan biri. 
Kurgu, hikaye, kişiler, olayların birbirine bağlantısı. . . Her şey harika bir şekilde birbiri ile uyumlu ve bağlantılı. Kitabın dili gerçekten sade. Çeviri çok başarılı olmuş. Okurken sizi sıkmıyor, kafanızı dağıtmanıza izin vermiyor.


Kocasından boşandıktan sonra kendini toparlamak için yengesinin yanına giden yazar Emily'nin hikayesi bu. Aslında hikaye içinde bir başka hikaye daha var. Kaldığı odada kırmızı kadife kaplı günlük bulan Emily dayanamaz günlüğü okumaya başlar ve okudukça kendini o günlüğü yazan kişiyi araştırırken bulur ve zaten olaylar o dakikadan sonra öyle bir gelişecek ki siz kitabı elinizden bırakamayacaksınız.


Sevgiler
xoxo





12 yorum :

  1. Allah De Ötesini Bırak kitabını alırım kesin,maneviyat herkes için çok önemlidir ,tabi dünya hayatına derinden bağlanmamışlar için. böyle güzel kitaplar herzaman okunmalı ne güzel sende beğenmişsin canım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım, gerçekten okumaya değer kitaplar. Sen de en kısa zamanda birer tane edinip okumalısın :)

      Sil
  2. İki kitabı da çok merak ediyorum.Öyle çok yorum okudum ki ikisiyle de alakalı...Aldığına pişman olmayacağına eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Mart Menekşeleri!.. İnanılmaz bir kitap. Ben yazarın bir başka kitabı olan Böğürtlen Kışı'na başlayacağım hemen.

      Sil
  3. ıkısde ıyıdır sımdı ALLAH d eotesını bırakı okuyorum muhteşem..

    YanıtlaSil
  4. Mart Menekşelerini alalı çok oldu ama henüz başlayamadım iş yoğunluğundan. Beğendiğine sevindim.İyiki almışım ozaman dedim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de en az benim kadar keyifle okursun :-)

      Sil
  5. Allah de ötesini bırakı bende severek okudum, temelinde inanca dayalı ama din, mezhep ayrılığı yapmadan herkesin okuyacağı tarzda bir kitap bence, çok akıcı ve altı çizilecek bir çok söz bulmak mümkün, yazarın dilini sevdim, kesinlikle huzur buluyor insan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyan kişileri aynı duygularda birleştiriyor olmasi ne hoş :-)

      Sil
  6. Okumak en güzel şey :)) Takipteyim bana da beklerim sevgiler :)
    www.pisimel.com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?