6 Şubat 2016 Cumartesi

Bir Gelinin En Önemli Aksesuarlarından Biri: Gelin Buketi

Herkese mutlu hafta sonları,
Dün instagramda karşıma çokça gelin buketi fotoğrafı çıktı. zaten yapay çiçekleri ve buketleri de çok severim. Bunun üzerine bir yazı hazırlamak istedim bugün de.Hem böylece bloga da yavaş yavaş yeniden ısınmış olurum. Buketten bahsetmeden önce kısaca kendi düğün öncesi hazırlığımdan da bahsedeyim :)
Şimdi malum düğün zamanı,paranın elden sürekli gittiği, sizi bolca (afedersiniz) kazıklamaya çalışacak esnafın karşınıza çıkacağı dönemdir. Hal böyle olunca ben çalışmaya başladıktan bir süre sonra çeyiz hazırlamaya başladım. İndirimleri takip ettim. Evimiz zaten kira olacağı için mümkün olduğunca ihtiyaç dışı ürün almamaya çalıştım. English home indirimleri zamanında bu biraz zor olsa da kendimi bolca tuttuğum dönemler de oldu. Annelere kalsa, o lazım, bu lazım, millet laf eder sonra deyip bir sürü eşya ile mağazalardan çıkmanız olası. Ben bu konuda anneme de dur diyebildim. İyi ki de hem anneme hem kendime dur diyebilmişim, öyleki bazı eşyalarım için yer zor ayarladım oturduğumuz evde. Bilinçli alışveriş, indirimleri takip etmek ve ihtiyaç listesi doğrultusunda hareket etmek önemli. Şimdi şanslıyız el altında internetimiz var. Model, fiyat vs konularında fikir sahibi olmak çok kolay. 
İmkanınız varsa, çalışıyorsanız küçük miktarlarda da olsa para biriktirin. Ben çalışmaya ilk başladığımda babam çok söylemişti, dikkate almamıştım. Keşke alsaydım. Evlenmeden bir sene öncesinde biriktirmeye başladım. Hem aileme fazla yük olmadan ihtiyaçlarımı aldım, kendi kararlarımı kendim verdim, almak istediklerime karışan olmadı ancak daha çok birikimim olsaydı daha iyi olmaz mıydı? Ailelere mümkün oldukça yük olmadan kendi kendinize çeyiz almak, ev kurmak harika bir duygu! Biz çok şükür eşimle elimizden geldiğince biraz borçla da olsa bunu başardık.  

Çok konuştum! Gelelim buketin hikayesine.

Arkadaşım, öncelikle kendine mutlaka bir konsept, tarz veya renk belirle. Ben mor rengi çok seven biri olarak buketimden, davetiyeme, nikah şekerlerime kadar mor renk kullandım. İlk olarak davetiyemi belirledim. Bu davetiye modeli Ezgi Davetiye ye ait ayrıca. Fiyatı da uygun.


Daha sonra ise instagramda nikah şekerlerine bakarken tesadüfen aşağıda gördüğünüz gelin buketine denk geldim ve bayıldım!! Fiyat öğrendiğimde ise şok!!! 175 TL !!!!! Araştırmaya devam ettim ve instagramda satılan gelin buketlerinin fiyatlarının 150 liradan aşağı olmadığını gördüm! Şaka gibi! Nikah şekeri sipariş vermek için İzmir Kemeraltına gittiğimizde çiçek toptancılarını gördüm :)



Bu bukete benzer bir buket yaptırmak için çiçek seçmeye başladım ve seçtiğim çiçeklerin, tabii ki buketi hazırlayan beyfendinin de maharetiyle aşağıdaki gelin buketime 60 TL ye kavuştum :) Üstelik tam da istediğim gibi oldu!


Hatta öyle ki aynı toptancıda nikah şekerlerim için aldığım işlemesiz krem rengi sepeti de 10 liraya süslettim :)


Demem o ki her beğendiğiniz şeye kapılıp almayın, alternatifleri düşünün. Çünkü zaten gelin başı vs şeylere tonla para ödemek zorunda kalıyoruz. En azından diğer konularda bütçemizi ayarlamaya çalışmalıyız diye düşünüyorum.

Üstelik kendi buketinizi kendiniz bile yapabilirsiniz. Madame coco da buket halinde satılan çiçekler mevcut. Biraz süsleme ile harika buketler ortaya çıkabilir. Aynı şekilde English Home'da da satılan çiçeklerden güzel buketler hazırlanabilir. Sizin zevkinize kalmış her şey :)

Hatta şu sıra Madame Coco da her şey %50 + %50 indirimde :) Haberiniz olsun ;)




Şu an gelin buketim İkea saksısının içinde tv nin hemen sağında duruyor ve ben baktıkça mutlu oluyorum :) Gelinlikçinin verdiği buketi de düğün sonu atarsınız. Kapanın elinde kalır :) ama bana annem attırmadı. Neymiş, o da hatıra kalsınmış :) Ev çiçek doldu. :D


Çook uzun oldu. Okuduysanız teşekkür ederim.
Umarım küçük de olsa fikirler verebilmişimdir.

Zorlu, stresli de olsa tanıdı çıkarmaya bakın. Bu dönem Allah'ın izniyle bir defa yaşanıyor :)

Sevgiler xx










2 yorum :

  1. Öyle güzel şeyleri hak ediyorsun ki canım arkadaşım... Yine harika bir yazıydı, hevesle okudum :) Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de aynı şekilde kuzum <3 xx tesekkur ederim !!

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?