8 Şubat 2016 Pazartesi

Düğün Hazırlıkları -Ev Arama ve Mobilya Seçimi

Herkese merhaba,

"Düğün öncesi " hazırlık dönemi malum çoğu kişi için stresli bir dönem, Ben de düşündüm ki kendi yaşadığım hazırlık aşamalarımdan bahsetsem belki bir kaç kişiye fikir olur. Konuşmayı, anlatmayı çok seven biri olduğum için yazı uzun olacaktır. Şimdiden uyarmak isterim :)

Ben genel anlamda telaşlı, aceleci, takıntılı bir insanım. Evde, aile arasında yapılacak bir nişan için bile bir çok stres yaşadım. Bir nişan tepsisi için bir çok yer dolaştım örneğin. Tercihlerimi sadelikten yana kullanan biriyim, abartıyı sevmem. Nişan zamanı yaşadığım stresi hatırlayıp düğün zamanını düşününce bile strese giriyordum öyle ki düğün günü belirleme işini sürekli erteliyordum ta ki eşimle bu konu üzerine tartışma yaşayana kadar. Aslında ben açık alanda yaz düğünlerini daha çok severim fakat o dönem çalışmaya devam ediyordum ve sezon ortası, en yoğun olduğumuz dönem şirketten ayrılamazdım. En başta müdürümü yarı yolda bırakmış gibi olurdum, üstelik müdürüm yeni doğum yapmışken. Biz de herkes için uygun olabilecek Ekim aynı tercih ettik. İşten ayrılmayı ise Ağustos sonu-Eylül başı olarak düşünüyordum. Bu sırada eşim Uşak ta olduğu ve ben de Kuşadası'nda olduğum için gelinlik, damatlık gibi alışverişlerde hep ayrı hareket etmek durumunda kaldık. Bu sayede de fikir kalabalığı olmadan daha rahat alışverişler yapabildik tabii ki sık sık iletişimde olarak. En stres yaşadığımız dönem ev kiralama dönemiydi. Erken dönemde ev tutmak istememiştik fazladan kira ödememek için ancak ağustos ayına kalınca da biraz sıkıştık. Hatta öyle çok umutsuzluğa kapılıp ağlamıştım ki ev bulamayacağız diye. Çünkü oturmak istediğim mahallede hem ev kiraları çok artmıştı hem de kiralık ev sayısı çok azdı. Ancak Allah dualarımı karşılıksız bırakmadı ve gönlümüze göre, istediğim mahallede ev bulabildik. 
Evi tuttuktan sonra sırada mobilya ve perdeler vardı. Size tavsiyem ev tutmadan önce eşya almamanız. Biz eşyalarımızı eve göre aldık. Her şeyi bilinçli olarak, planını yaparak. Örneğin yatak odamıza giysi dolabımız sığmayacağı için oturma odası olarak tasarlanan odayı misafir / giyinme odası yaptık. Zaten kafamda ev kira olacağı için hem salon hem de oturma odası fikri yoktu.  Eşime de ayrı bir oda yaptık elektrik elektronik mühendisi olduğu için alet edevatı ile ben başa çıkamazdım, ona bir oda şarttı. Tuttuğumuz ev 3+1 ancak odalar çok küçük olduğu için ( biz iki kişi olduğumuz için fazlasıyla yetiyor ) ev fazla eşyayı kabul etmiyor.
Mobilya sürecine gelince, normalde benim bildiğim kız tarafı şunu erkek tarafı bunu alır diye adetler var. Ben adetleri pek bilen biri değilim, pek ilgilenmiyorum da çünkü biz eşimle evliliğe karar verdiğimizden beri imkanımız olursa beraber alıp beraber ödeyelim diye konuştuk. İmkanımız olmasaydı da yarı yarı aileler arasında bölüştürecektik. Allah nasip etti ailelerimize yük olmadan bu işin de üstesinden geldik. Bir ara maddi açıdan endişelerim vardı nasıl öderiz diye ancak Allah gerçekten yardım ediyormuş. Siz istediğinizi bildikten sonra ve gösterişe, markaya kapılmadan alışveriş yapmaya başladığınızda bütçenize uygun çok iyi ürünler bulacaksınız yeter ki araştırmanızı iyi yapın, doğru yerlere gidin.

Uşak'taki neredeyse bütün mobilyacıları dolaştık. Kafamda belirlediğim modeller belliydi ve özelliklede koltuk takımı olarak belirlediğim modelin çeşitleri de Kelebek mobilyada mevcuttu ancak en ucuz takımlar 5000 tl den başlıyordu.O yüzden kelebek mobilyayı es geçmiştik. Markaya verecek paramız yoktu. Diğer mobilyacılar ise üretici firma olmadıkları için sadece koltuk desen ve renklerinde değişiklik yaptırabileceklerini söylediler. Dedim ya takıntılıyım diye. İstediğimi bir türlü bulamıyordum. Araya da 9 günlük bayram tatili girecekti. Evi ise 16 Ekimden önce yerleştirmemiz gerekiyordu. Yetişmeyecek diye beni yine bir umutsuzluk etkisi altına almıştı. Aynı zamanda yatak odası takımlarına da bakıyorduk. Country tarz istediğim için seçenek çok azdı. Fiyatlar yüksekti. Üstelik ürünler suntaydı. Bir mobilyacıda aşağıda gördüğünüz Melisa yatak odası takımını gördüm. Lake kaplama bir üründü ancak peşinde bile fiyatı 6500 liraydı. Başka bir seçenek bulamazsak en kötü ihtimalle bütçeyi biraz zorlar sipariş veririz diye düşünürken teslimat için en az 1 ay süreye ihtiyaçları olduklarını söylediler çünkü ürünler İnegöl'de yapılıyordu. 



Baktık bu iş böyle olmuyor. Zamanımız da giderek azalıyor. İzmir / Kısıkköy Mobilya Şehri'ne gitmeye karar verdik. Uşak dışı ürün almamayı düşünüyorduk. Herhangi bir sorunda firma ile yüz yüze görüşebilmek adına ancak şartlar bizi İzmir e yönlendirmişti. Kısıkköy de mobilya işini bir kaç saatte hallettik. Şamlı Mobilya'ya istediğim tarzları gösterdim ve oradaki koltuk takımlarından resmen bir toplama koltuk takımı yaptırmış olduk. Tv ünitesi bambaşkaydı ancak onu da country tarza uyarlayacaklardı. Yatak odası ise yatağı haricinde çok hoşuma gitmişti ancak onun da çözümü var dediler. Yatağı Melisa takımının yatağı gibi yapacaklardı. Bu riski de göze alıp siparişlerimizi verdik. düğünden bir hafta öncesinde teslim edileceğinin de sözünü aldık. Mobilyalarımızı zamanında teslim ettiler. Mobilyalarımızın hepsi mdf ürünlerden yapıldı. Sağlamlık açısından çok memnun kaldık ancak işçilik ( koltuklar hariç ) konusunda eksiklikler var. Özellikle yatak başlığıma alışmam zaman aldı. Çünkü istediğim model ile alakası yok ancak riske girip sipariş vermiştik. Allah nasip ederse ilerde değiştiririz diyerek kullanıyoruz. 

Perdelere gelince. O konuda da neredeyse gezmedik perdeci kalmadı. Kafam iyice karışmıştı. Fon perdeler vs vs . Ancak yine kiracı olduğumuzu göz önünde bulundurarak tüm odaların perdelerini tül ve güneşlik olarak seçtik. 4 farklı model ve ölcülere göre hepsi 1100 tl tuttu peşinde. Bu işi de uygun fiyata halletmiş olduk. 

Fotoğraflar instagram hesabımdan alıntıdır.

Tv ünitemiz;


Koltuk takımımız da bu şekilde;



Beni hayal kırıklığına uğratan yatak başlığımız;


Yatak odası takımızın giysi dolabı. Şifonyer ise 3 sene önce Kuşadası'nda kullanmak için almıştım ancak aynalı bölmesine makyaj malzemelerimi koyduğum için vazgeçemedim ve getirdim :)

Burası aynı zamanda misafir odamız. Giyinme odası da diyoruz :P 





Misafir odamıza eşimin aile evinden getirdiği yatağını koyduk. Tek kişi gelen yatılı misafirlerimizi bu odada ağırlıyoruz.





Size tavsiyem, mümkün olduğunca nişanlınızla birlikte alışverişe gidin çünkü herkesin zevki farklı. Fikir kalabalığı olmasına engel olun. Kullanacak olan sizsiniz. Sizin zevkiniz, sizin tarzınız. Elbette ki hepimiz isteriz aldıklarımız başkaları tarafından da beğenilsin ancak baktığınız zaman o ev, o eşyalar sizin içinizi açıyor mu, mutlu ediyor mu onu düşünün, ona göre karar verin. Ayrıca kira eve çıkacaksanız koltuk takımlarınızın en azından yatılı misafir ağırlayabilecek konumda olmasına dikkat edin. Bizim takımlarımız büyük yastıkları kaldırdığınızda tek kişinin rahatça uyuyabileceği boyutta.
Gerçekten fazla eşya almaktan kaçının. Eksikler hiç bir zaman bitmiyor ve bitmeyeceğini de bana söylüyorlar :) İnsanoğlu  doyumsuz. Piyasaya yeni ürünler çıktıkça hep içimizde bir sahip olma isteği oluyor. Allah yeter ki, en önemlisi sağlık ve sonra imkan versin. Eşya bu, alınır da satılır da. Siz mutlu olmaya bakın. Maddi konularda endişelere kapılıp yerli yersiz eşimin kalbini kırdım ancak şimdi düşünüyorum da ne kadar çok saçmalamışım. Maddiyat için kırmayın, kırılmayın. Allah hepimizin gönlüne göre versin inşallah.

Okuduysanız çok teşekkürler.

Sevgiler xx

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?