24 Nisan 2016 Pazar

Nerede o eski Bloggerlar / Bloglar ?


Blogumu ilk açtığımda üniversiteden yeni mezun olmuştum. Sene 2011 di. Mezun olmadan kısa süre önce blog alemini keşfetmiştim. O dönem kozmetik ile pek aram da yoktu. Sadece ihtiyacım kadar makyaj malzemem ( hepsi küçük bir makyaj çantasına sığıyordu ) ve bir kaç adet ojem vardı. Blogları okuyup incelemeye başladıkça kozmetiğe olan ilgim de artmaya başladı. Önce renk renk oje almaya başladım ta ki onları koyacak yer bulamayana kadar ve sonrada makyaj malzemeleri.. 
Mezun olduktan sonra ise, iş arama stresi ve sürekli evde oturuyor olmak, iş bulamamak beni depresyona sürüklemeye başlamıştı. Bu sıkıntılarla baş etmenin bir yolu olarak ben de blog açtım. Adını ise beni en iyi tanımladığını düşündüğüm Uzun İnce Kıvırcık koydum. Daha üniversite 1. sınıftayken fakültede hiç tanımadığım kızlardan biri ( sınıf arkadaşımın yurttan arkadaşıymış ) arkadaşıma gidip " fakültede uzun ince kıvırcık bir kız var. Tanıyor musun? " diye sormuş. Bunu duyunca çok komiğime gitmişti ama düşününce beni en iyi bu kelimeler anlattığı için blog adımı Uzun İnce Kıvırcık olarak kullanıyorum 2011 den beri. 
Blogumu ilk açtığımda yeni yeni yazılar yazıp yayınladıkça çok heyecanlanırdım ve sürekli takipçi sayımın artmasını merakla beklerdim hatta öyle ki rüyalarıma bile girerdi. Aniden takipçi sayımın arttığını görürdüm rüyalarımda ancak sabah kalkıp bloguma baktığımda pek bir fark göremezdim :(
O dönem çok fazla bloga yazılar yazılırdı. Her gün incelerdim diğer bloggerların yazılarını. Ürün tanıtımlarının yanı sıra hayatını anlatan, blogunu günlüğe dönüştürmüş kişilerin yazılarını da keyifle okurdum. Hatta öyle ki blog sayesinde çok güzel arkadaşlıklar da edindim. Bunlardan bir tanesi de Ozininmakyajböcesi. Blog olmasaydı kendisini nasıl tanırdım. Keyifliydi blogger olmak. Yaptığımız her alışverişi, kullandığımız her ürünü paylaşmak ve fikir alışverişlerinde bulunmak, yayınladığımız her yazıdan sonra sık sık yorum geldi mi diye bakmak... 
Sonra instagram piyasaya çıktı. Ben uzun bir süre instagramdan uzak durdum. Nedense instagrama üye olursam her bir şeyi paylaşmaktan kendimi alamayacağım diye korkuyordum ( nitekim öyle olmadı ) İnstagrama üye olmam da Özinin Makyaj Böcesi'nin birazcık ısrarı ile oldu :) Kısa sürede instagramdan daha çok keyif almaya başladım. Çünkü kullanımı kolaydı. Bir fotoğraf ve bir bir açıklama yeterliydi. O dönemde kameramın da bozulmuş olması ve cep telefonu kameramın da yeterince tatmin edici olmamasından dolayı 1 senelik bir ara verdim bloga. Sonra evlendim ve şehir değiştirdim. Hal böyle olunca, üstelik işsizken yine bir şeyler yazmaya, içimi dökmeye ve paylaşmaya ihtiyacım vardı. Ancak geri döndüğümde baktım ki blog yazan fazla kimse kalmamış. Eskiden takip ettiğim bloglardan günlük en az 20 yazı yayınlanıyorken şimdi ise 3ü, 5i geçmiyor :( okuma sayıları düşmüş, yorum zaten neredeyse yok. Sanki bir boşluğa yazıyorum gibi hissediyorum. Blogların, bloggerların eski halini özlemeye başladım. Sosyal medya platformları arttıkça bloglar bir köşeye mi itiliyor sanki.

Eski yazıları, paylaşımları özlüyorum. Blogger ların o daha samimi olduğu zamanları özlüyorum. 
Ama buna rağmen her fırsatta da yazmaya devam edeceğim.



Sevgiler xx

22 yorum :

  1. Çok haklısın canımcm, ama benım duyumlarım ve gözlemlerimce artık kımse ıhtıyacı olmadıkça bol bol urun israfı yapmıyor almıyor,elındekılerde bitip tukenmiştir diye tahmın ediyorum, anca fırmalar tarafından hedıye gonderılen kişiler bolca yazı girebiliyor benım düşüncem bu yönde (-: moda bloglarıysa zaten tam gaz devam ediyor, kozmetik vs olunca içerik üretmek gerçekten zorlaşıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O açıdan sen de haklisin canim. Ben de artık ihtiyaç harici kozmetik almiyorum ve eskisi kadar makyaj yapmıyorum su sıralar ev hanımı modunda oldugum için. :(

      Sil
    2. Benim düşüncem o yönde değil kokoşum ya, ihtiyaç dışı almasan da diyelim X ürününü aratıp okurduk bloglardan. Ama şimdi kimsenin güveni kalmadı bu camiaya. Tanıtım yazılarından ötürü. Bir de Youtube çıktı mertlik bozuldu inan. Artık PR şirketleri bile bloggerları ezip youtuberlarla iş yapıyor. Youtuberlar nerelere geldi baksanıza. TV Kitap savaşına benzetiyorum ben bu işi. Youtube-Blog savaşları...

      Sil
    3. Bir de buraya yorum yapayım dedim Reyom, öncelikle her yazını okuyorum elbette, aktif dönüşüne çok sevindim! İtiraf etmeliyim ki yorum yazmak bana bile zor geliyor. Blog yazmak zaten eziyet oldu.
      Benden, dostluğumuzdan bahsetmişsin sen benim için ayrısın zaten. Hiç blogger arkadaşım açıklaması yapmadan "bizim Reyhan" diye bahsediyorum senden. Düşün o kadar benden,aileden biri oldun. Neyse fazla anlatmayım nazar çeker :D
      Ben de 2011 yılında açtım blogumu vay be! Ama dediğim gibi hem Youtube sarstı bizi, hem dediğin gibi İnstagram. Bir de az evvel yazdım ya sana :) Artık amatör ruh yok, saatlerce iyi görüntü yakalayabilme, editleme bilmem ne derken. Eskiden günde 2-3 yazı yazarken şimdi haftada 1 yazı anca çıkıyor. Mükemmelleşme çabası yordu bizleri.

      E kimse okumuyor da artık, bloglara girenler emin ol görsellere bakıp çıkıyor. Ahhhh nerede o eski günler!!!

      Sil
    4. Canım benim :* walla blogun en güzel getirisi oldun bana ne mutlu ki sen gibi samimi bir insan tanıdım çok sağ ol :*
      Söylediklerine gelince kesinlikle hak veriyorum! Evet, ortaya çok güzel görseller çıkıyor hatta öyle ki bazılarına çok özeniyorum o havayı yakalayamadığım için ama eski samimiyeti de çok özlüyorum.

      Sil
    5. Uzun ince K-* Kız olurmu yap makyajını kocişine sende arada sırada hehee,gerçi hem uzun hem güzel kıvırcık saçları olunca insanın yapası gelmez sende haklısın hihii :)) <3

      Sende Doğru solemissin özimm,aratıyorum belki ama bazen hiç bazende o şey hakkında çok paylaşım göremiyorum bile nedense:( istanbul ve youtube! youtube-kişiler- lansmanlar bunlar bizi asıl bitirenler! Birde tabiki en önemli birinci neden kişiler,firmalar tarafından tanıtım yazıları,çok doğrucu yazan veya gerçek fikirlerini söyleyip video çeken sayısı azıcık :| Sonumuz hayırlı olsun a dostlarım (_;

      Sil
  2. dediklerine birebir katılıyorum canım. bende hamileliğimdi, zorlu lohusalığımdı, işe başlamamdı falan derken baya boşladım. sonra yazma isteğimi yitirdim. Şu son 1 aydır tekrar dönmeye çalışıyorum yavaş yavaş. Çünkü bi yerden sonra Instagramda yeterli gelmiyor maalesef ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagram kolay, eğlenceli, keyifli ama bazen dediğin gibi bana da yeterli gelmiyor bu aralar. Öyle ki doğru düzgün paylaşım bile yapmıyorum ve sürekli takipçi kaybediyorum :p

      Sil
  3. Dediğin gibi videolar ve instagram artık en çok takip edilenlerden. Blogger olarak her ne kdar kendimize yazıyoruz düsturuyla yola çıksak da okuyanların yorumların azaldığını görünce artık yine kendimize yeticek kadar yazı giriyoruz en azından ben öyleyim.. :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz en azından yazmaya, yazabildiğimiz kadar yazmaya devam edelim. Bu platformu özlemişim gerçekten. Yazdıkça yazasım geliyor şu sıralar :) iyi bir terapi oluyor bana.

      Sil
  4. sevdiğim bloglar hala devam ediyor yazmaya ben de zevkle okuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim maalesef takip ettiklerim arasında paylaşım çok azaldı. Hatta öyle ki bazı bloggerlar bloglarını bile kapatmışlar. Fark edince üzülüyorum nedense :(

      Sil
  5. ben de kesinlikle eski blog günlerini çok özlüyorum, hem keyifli yazılar okurduk hem de okundukça yazasımız gelirdi. instagram çıktığından beri herkes instablogger oldu ve blogların eski tadı kalmadı :( ben de seni uzun zamandır takip ediyorum ve eskilerden birileri yazınca ayrıca mutlu oluyorum..
    instagramda da hemen takibe alayım seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumun için. Yalnız ben seni nasıl takibe almamışım hayret kendimden utandım :/

      Sil
  6. Benim de blogları kesfedişim ozamanlara denk gelir ama açmayacesaret edememiştim ben.. Bi de saflık var bende o dönem bir ara gizli ürün tanıtımlarını yapıyordu bir kaç blogger alıp felaket oluşlarını gördükten sonra güvenebileceğim blog aramıştım.. neyseki bulmuştumda.. sonra aynen youtube çıktı izlemek daha kolaylaştı ama instagram darbeyi vurdu. Ben pek instagram insanı değilim hala tam nasıl kullanılıyor herseyini çözemedim ki yaşım da oldukça genç :) instabloggerların takipçi sayılarına göre artık pr lar onlarla iletişime geciyor sanırım. youtube a ise ben guvenilir kişilere pek bişiy gönderildiğini görmedim :) gönderildiğinde de tek tek belirtiyorlar diğerlerini de pek sallamıyorum zaten.. Amma konuştum yahuu ama blog olayının en sevdiğim yanı da hep bu olmuştur uzun uzun yazabilmek yorumlara :) hadi bukadar instagramda yazsınlarda görelim :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe ne güzel dedin öyle :) instagramda yazılanlar da okunmuyor ki. İnsanlar çok hazirci olmuş. Mesela instagram sayfamda sıkça paylaştığım bulut yastıklarım var. Fotoğraflara mutlaka etiket koyarim ve açıklamada da belirtirim ama ona rağmen nerden alabileceklerini ya da nereden satın aldigimi sorarlar. Olay artık sadece gorsellige donmus. Ben artık urun arasriracagim zaman da popüler bloglardan ziyade ( aralarında bilip güvendiklerim hariç ) daha az takipcili kişilerin yazılarını okuyorum çünkü onların yazıları çok daha samimi ve açıklayıcı oluyor. Urun gönderimi yapılan bloglarda zaten zibilyon tane urun var hangi birini düzenli kullanıp yayinlayacaklar.

      Sil
  7. Blog yazınca bedava ürün veriyolarmış, bilmemneymiş diye diye o kadar saçma sapan kişiler bile yazmaya başladı ki.. Ben soğudum. Yazasım gelmiyor, denedim geri döneyim yazayım diye ama ııh. Zaten artık eskisi gibi alışverişte yapmıyorum, yazacak şeyim pek olmuyor. Belki yazmak isterim diye tutuyorum ama blogu, kapatmam.
    Ig'da takip etmiyorum ama seni, hemen başlıyorum takibe ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle oldu ama bence de kapatma bloğunu. Ben bir sene sonra yazma ihtiyacı hissedip yeniden başladım. Olay sadece kozmetik değil bazen iç dokme bazen bir serzenis. Okunur okunmaz bilemem ama yazdıktan sonra insana bir rahatlama geliyor o güzel işte :)

      Sil
  8. Instagram ve blog yayınları arasındaki farkı bence en iyi dile getiren cümle; "söz uçar yazı kalır" cümlesi. İnstagramda, sadece yayın anında görüyor takipçiler ve sonrasında çok çabuk unutuluyor, eğlencelik bişiy gibi instagram. Fakat blog, uzun yıllar boyunca yazdıklarını herkesle paylaşabildiğin bir mecra.
    Son dönemlerde blogları canlı tutmak adına birçok grup ve platform kuruldu, seni de aramızda görmek isteriz :)
    Sevgiler...
    (Eski, ama hala yayınlarını takip eden bir izleyicin :)) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim.
      Çok haklısın. Hatta öyle ki ben arada çok eski yayınlarımı açıp okuyorum. Neler paylaşmışım, ne şekilde yazmışım, yeniden incelemek hoşuma gidiyor.
      Blogları canlı tutmak adına oluşturulan platfromlardan bilgim yok. Biraz bilgi verebilir misin?

      Sil
  9. evet maalesef azaldı yazanlar, buna ben de dahilim, artık fazla alışveriş yapmıyorum, aslında yine de yazacak çok şey var ama bir keyifsizlik hakim ülkemin gidişatı yüzünden sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. O da ayrı bir mesele maalesef :(

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)

Beni de okur musun?